آلمان در وضعیت اضطرار ملی کرونا قرار دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان امروز (جمعه) با اشاره به روند افزایشی تعداد موارد ابتلا به کرونا در این کشور، وضعیت آلمان را بحرانی خواند. اشپان گفت: «تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به حدی در آلمان بالاست که در حال حاضر در وضعیت اضطرار ملی قرار

کد خبر : 8617
تاریخ انتشار : جمعه 19 نوامبر 2021 - 18:03
آلمان در وضعیت اضطرار ملی کرونا قرار دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان امروز (جمعه) با اشاره به روند افزایشی تعداد موارد ابتلا به کرونا در این کشور، وضعیت آلمان را بحرانی خواند.

اشپان گفت: «تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به حدی در آلمان بالاست که در حال حاضر در وضعیت اضطرار ملی قرار داریم.»

او در ادامه افزود: «وضعیت هفته جاری از هفته گذشته نیز وخیم‌تر است، اکنون در وضعیت اضطرار ملی هستیم.»

روز گذشته «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان کشورش را قربانی موج چهارم کرونا دانست و خواستار اقدامی فوری در این زمینه شد.

پیشتر، چهارشنبه با عبور تعداد مبتلایان در این کشور از مرز ۵۲ هزار نفر، میزان ابتلا به کرونا در آلمان رکورد زد. مرکل از وضعیت اورژانسی و پر شدن تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها این کشور خبر داد و خواستار یک اقدام فوری شد.

 روز سه‌شنبه نیز یکی از مقام‌های محلیِ آلمان اعلام کرد باید محدودیت‌های کرونایی در این کشور تشدید شده و بر فعالیت‌های داخل محیط‌های بسته و انجام واکسیناسیون نظارت شود.

نخست‌وزیر ایالت «نوردراین-وستفالن» آلمان نیز خواستار افزایش محدودیت‌های مقابله با کرونا شد و گفت: «باید واکسیناسیون و کارت واکسن تمام افراد مشاهده شود و همچنین بر تمامی فعالیت‌های داخل محیط بسته نظارت داشته باشیم.»

هفته گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که اروپا بار دیگر به کانون شیوع کرونا تبدیل شده است و همین امر موجب شده تا برخی از دولت‌ها، محدودیت‌های کرونایی را علی‌رغم اعتراضات شدید و قبل از تعطیلات کریسمس اعمال کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود