آمریکا به ۳ والیبالیست ایران ویزا نداد/ تیم ملی در آستانه کناره‌گیری از لیگ ملت‌ها؟

سفارت آمریکا به پنج عضو کاروان والیبال ایران از جمله سه ملی‌پوش ویزا نداد. به گزارش ایسنا، پس از مشخص شدن گروه‌بندی تیم‌ها در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳، فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی والیبال از اعزام تیم ملی کشورمان در هفته سوم این رقابت‌ها به آناهایم آمریکا ابراز نگرانی و اعلام آمادگی خود

کد خبر : 147558
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 می 2023 - 16:51
آمریکا به ۳ والیبالیست ایران ویزا نداد/ تیم ملی در آستانه کناره‌گیری از لیگ ملت‌ها؟



سفارت آمریکا به پنج عضو کاروان والیبال ایران از جمله سه ملی‌پوش ویزا نداد.

به گزارش ایسنا، پس از مشخص شدن گروه‌بندی تیم‌ها در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳، فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی والیبال از اعزام تیم ملی کشورمان در هفته سوم این رقابت‌ها به آناهایم آمریکا ابراز نگرانی و اعلام آمادگی خود را برای میزبانی در این هفته اعلام کرد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در جلسه‌ای با فابیو آزودو، مدیر اجرایی فدراسیون جهانی والیبال پس از اعلام آمادگی برای میزبانی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها در ادامه خواستار حمایت و همکاری طرفین برای صدور ویزا برای تمامی اعضای تیم ملی والیبال ایران و انجام مصاحبه در یک تا سه گروه در سفارت آمریکا در آنکارا شد.

بر این اساس با تاکید FIVB، فدراسیون والیبال آمریکا با حمایت کمیته ملی المپیک این کشور موفق به دریافت یک وقت اختصاصی برای تمامی اعضای تیم ملی والیبال ایران جهت انجام مصاحبه در سفارت این کشور در آنکارا شد تا به این ترتیب ۱۹ فروردین ماه تیم ملی والیبال ایران در عرض دو ساعت تمامی مراحل صدور ویزا را انجام دهد.

در پایان این روند، به پنج نفر از اعضای تیم ملی شامل امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی(به دلیل تغییر وضعیت خدمت آن‌ها در طول انجام پروسه ثبت‌نام)، اسماعیل مسافر، نیما ده‌پناه و حمزه فتحی (به دلایل دیگر) از سوی سفارت آمریکا اعلام شد که برای صدور ویزایشان نیاز به بررسی و ارائه مدارک بیشتری وجود دارد.

این موضوع در اولین فرصت از سوی فدراسیون والیبال ایران به فدراسیون والیبال آمریکا اطلاع داده شد و ایرانی‌ها خواستار پیگیری سریع از طریق فدراسیون جهانی و مراجع ذی‌ربط شدند اما پس از حدود دو هفته از انجام مصاحبه در آنکارا و پیگیری‌های متعدد و نامه‌نگاری‌های مختلف میان فدراسیون والیبال ایران با FIVB و فدراسیون والیبال آمریکا، چهارشنبه شب ۳۰ فروردین ماه آمریکایی‌ها ضمن عذرخواهی اعلام کردند که وزارت امور خارجه آن‌ها به پنج نفر مذکور ویزا نخواهد داد.

اما این موضوع واکنش شدید فدراسیون والیبال ایران را به همراه داشت و محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی والیبال نسبت به این موضوع اعتراض و اعلام کرد بر اساس ماده ۳۹ قوانین برگزاری مسابقات  FIVB، میزبان مسابقات موظف به صدور ویزا برای تمامی نفرات تیم‌ها بدون هیچ گونه محدودیت است.

محمدرضا داورزنی حضور تیم ملی والیبال ایران بدون این نفرات را در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ در آمریکا غیر ممکن دانست و خواستار رسیدگی فدراسیون جهانی والیبال برای صدور ویزای این نفرات یا تغییر گروه ایران در هفته سوم با وجود مشکلات متعدد شد.

داورزنی در نامه خود به FIVB اعلام کرد که از چهار ماه پیش مشکلات به وجود آمده را در جلسه فی مابین مطرح و پیش‌بینی کرده بود و حضور تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها بدون حضور برخی از ستاره‌ها و بازیکنان همچون امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی که در دنیای والیبال جهان شناخته شده هستند، غیر ممکن است.

از زمان اعلام سفارت آمریکا مبنی بر عدم صدور ویزای پنج نفر از اعضای تیم ملی و با وجود تلاش‌های یک ماهه فدراسیون والیبال و نامه نگاری‌های فراوان این مشکل برطرف نشد تا به آن جا که رئیس فدراسیون والیبال ایران پس از بازگشت ملی‌پوشان کشورمان از اردوی ترکیه و در فاصله کمتر از دو هفته مانده به آغاز مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ بار دیگر با ارسال نامه‌ای جدید به آری گراسا و فابیو، رئیس و مدیرکل اجرایی فدراسیون جهانی والیبال با ابراز نگرانی از عدم پاسخگویی شفاف طرف‌های آمریکایی در خصوص صدور ویزای تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که هر یک از اعضای اصلی کادر فنی و بازیکنان موفق به اخذ ویزای آمریکا نشوند تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ در آناهایم شرکت نخواهد کرد. داورزنی همچنین از عدم صدور ویزای مولتی توسط هلندی‌ها برای تیم ملی والیبال کشورمان به منظور شرکت در هفته دوم (هلند) و مرحله نهایی لیگ ملت‌ها (لهستان) گلایه کرد و خواستار پیگیری هر چه سریع‌تر و جدی‌تر مسوولان جهانی والیبال شد.

با توجه به اینکه گارانتی صدور ویزا توسط کشور میزبان برای تیم‌های شرکت کننده به صورت کامل از تعهدات میزبان است و فدراسیون والیبال آمریکا تا این لحظه نتوانسته این مهم را محقق کند، فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در بالاترین سطح بین‌المللی میزبانی هفته سوم لیگ ملت‌ها را بپذیرد و در کمتر از یک هفته از ارسال مدارک، برای تمام شرکت کنندگان ویزای ورود فرودگاهی اخذ نماید. بدیهی است تمام خسارات تیم‌های شرکت کننده در خصوص تغییر برنامه‌ریزی باید توسط فدراسیون والیبال آمریکا پرداخت شود.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود