آپارتمان نقلی در شرق تهران چند؟

درحال حاضر برای خرید آپارتمان ۴۰ تا ۵۰ متری در جنوب شرقی تهران باید دست کم یک میلیارد تومان هزینه کنید؛ البته خانه‌هایی با این کف قیمتی به ندرت وجود دارد. به گزارش ایسنا، محدوده شرق پایتخت شامل مناطق ۴، ۸، ۱۴ و ۱۵ است. محله‌های همچون تهرانپارس شرقی، قنات کوثر، استخر، کاظم‌آباد، شمس‌آباد و

کد خبر : 67795
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 نوامبر 2022 - 20:23
آپارتمان نقلی در شرق تهران چند؟

درحال حاضر برای خرید آپارتمان ۴۰ تا ۵۰ متری در جنوب شرقی تهران باید دست کم یک میلیارد تومان هزینه کنید؛ البته خانه‌هایی با این کف قیمتی به ندرت وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محدوده شرق پایتخت شامل مناطق ۴، ۸، ۱۴ و ۱۵ است. محله‌های همچون تهرانپارس شرقی، قنات کوثر، استخر، کاظم‌آباد، شمس‌آباد و مجیدیه در منطقه ۴ تهران قرار دارد. نارمک و تهرانپارس غربی در منطقه ۸، افسریه، مسعودیه و مشیریه در منطقه ۱۵ و آهنگ، نبرد، خاوران و شکوفه در منطقه ۱۴ قرار دارند. در بین محله‌های مذکور، بیشترین عرضه مسکن در محله‌های تهرانپارس شرقی و افسریه صورت می‌گیرد.

این چهار منطقه به طور کلی ۲۵ درصد معاملات مسکن در بین مناطق ۱۶ گانه شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهند. منطقه ۴ دارای بیشترین تعداد معاملات در بین مناطق شرقی است و رتبه چهارم را از نظر تعداد معاملات شهر  تهران در مهرماه امسال به خود اختصاص داد. مناطق ۱۴ و ۸ نیز به ترتیب در جایگاه پنجم و ششم از نظر تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران قرار گرفتند.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که شرق تهران محدوده‌ای پرمعامله در بازار مسکن پایتخت محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های خانه‌های شرق تهران بخصوص جنوب شرقی، کوچک متراژ بودن واحدها است که برای اقشار متوسط و پایین، جذاب محسوب می‌شود. با این حال با نقدینگی کمتر از یک میلیارد تومان نمی‌توان شانس چندانی برای خرید آپارتمان در این محدوده‌ها متصور بود.

آپارتمان نقلی در شرق تهران چند؟

طی یک سال گذشته قیمت مسکن در منطقه ۴ معادل ۳۹ درصد رشد داشته که از میانگین ۳۳.۲ میلیون تومان در هر متر  مربع به ۴۶.۳ میلیون تومان رسیده است. در منطقه ۱۴ نیز نرخ متوسط در سال گذشته متری ۲۲.۳ میلیون تومان بود که با رشد ۴۹ درصد به ۳۳.۳ میلیون تومان افزایش یافته است. منطقه ۱۵ در یک سال گذشته با افزایش ۵۴ درصد از متری ۱۶.۶ میلیون به ۲۵.۶ میلیون تومان رسیده است. قیمت هر متر خانه در منطقه ۸ نیز طی یک سال اخیر از ۲۸.۵ میلیون تومان به ۴۱.۱ میلیون تومان افزایش یافته که رشد ۴۴ درصد را نشان می‌دهد. بر این اساس منطقه ۱۵ بیشترین میزان افزایش سالیانه قیمت را در بین مناطق مذکور از آن خود کرده است. متوسط افزایش قیمت در کل شهر تهران طی یک سال گذشته نیز ۳۸ درصد اعلام شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد آذر و دی ماه سال گذشته در مناطقی از تهران امکان خرید آپارتمان‌هایی با سطح قیمتی ۷۰۰ میلیون تومان وجود داشت اما در حال حاضر به سختی می‌توان فایل‌هایی با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان پیدا کرد.

به دلیل همخوانی سطح قیمت خانه در مناطق جنوبی تهران با درآمد خانوارهای متوسط و پایین، فشار تقاضایی در این مناطق ایجاد شده و با توجه به کاهش ساخت و ساز، قیمت آپارتمان در مناطق جنوبی رشد بیشتری را نسبت به مناطق میانی و شمالی تهران تجربه کرده است.

گزارش‌های میدانی از شهر تهران نشان می‌دهد در حال حاضر آرامش نسبی در بازار مسکن وجود دارد. مهرماه امسال نرخ رشد ماهیانه قیمت با ۱.۲ درصد افزایش به صفر متمایل شده و معاملات با حدود ۵۴۰۰ فقره به کمترین میزان خود در سال جاری رسیده است. در حال حاضر طبق شاخص بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر خانه در تهران ۴۳.۷ میلیون تومان و بر اساس شاخص مرکز آمار ۴۶.۴ میلیون تومان است. از طرف دیگر به دلیل شرایط موجود جامعه انتظارات تورمی در بخش مسکن کاهش یافته و زمینه برای ورود تقاضای  مصرفی فراهم است. گزارش قیمت آبان ماه شهر تهران هنوز ارایه نشده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود