ادعای مقام پنتاگون: کشور‌های عربی از دیپلماسی ما برای حل مشکل هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وی مدعی شده است: کشور‌های حوزه خلیج (فارس) از تأکید ما بر دیپلماسی برای حل مشکل هسته‌ای ایران در وین حمایت می‌کنند. این مقام پنتاگون در ادامه مدعی شد: کشور‌های حاشیه خلیج (فارس)

کد خبر : 8601
تاریخ انتشار : جمعه 19 نوامبر 2021 - 13:03
ادعای مقام پنتاگون: کشور‌های عربی از دیپلماسی ما برای حل مشکل هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که وی مدعی شده است: کشور‌های حوزه خلیج (فارس) از تأکید ما بر دیپلماسی برای حل مشکل هسته‌ای ایران در وین حمایت می‌کنند.

این مقام پنتاگون در ادامه مدعی شد: کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) همچنین از آمریکا برای ایستادن در برابر تجاوز ایران در منطقه پشتیبانی کرده اند.

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت: لوین آستین (وزیر دفاع آمریکا) در سفر خود به منطقه در زمینه تصمیم برای باقی نگه داشتن نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

او همچنین گفت آمریکا مصصم است تا با عادی سازی روابط با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مخالفت ورزد.

این مقام پنتاگون در ادامه فرافکنی‌های خود علیه سوریه مدعی شد: شرکای ما باید در این که مسأله که سوریه نباید از سوی رژیمی که از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند، اداره نشود، هم عقیده باشند.

گفتنی است در حالی این مقام پنتاگون از دیپلماسی در مذاکره با ایران سخن می‌گوید که خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد هدف آمریکا اگرچه در مذاکرات برجامی در وین بررسی موضوع قابل بازگشت بودن به توافق هسته‌ای با ایران است، اما آنچه اعلام نشده این است که هدف دیگر آن ممکن است جلب حمایت روسیه و چین برای اعمال فشار بر ایران در صورت شکست مذاکرات باشد.

برخی از دیپلمات‌های غربی که خواستند نامشان فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری رویترز مدعی شده‌اند یک راه برای اعمال فشار بر ایران برای «احیای برجام» یا پذیرش توافقی جدید، این است که بتوان روسیه و چین را مجاب کرد که این آمریکا نیست که مانع از ادامه مسیر شده بلکه ایران است.

رویترز نوشت یک دیپلمات غربی گفته است: «آمریکایی‌ها به حمایت چین و روسیه نیاز دارند.»

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود