انگلیس، روسیه را مقصر درگیری‌های بوسنی می‌داند

نمایندگان انگلیسی می‌گویند، روسیه در تهدید مطرح شده از سوی رهبر صرب‌های بوسنی برای جدایی از این کشور دست دارد و نگرانی خود را از بابت امنیت در این کشور حوزه بالکان توجیه شده می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای، جیمز کلورلی معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال

کد خبر : 6680
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 15:31
انگلیس، روسیه را مقصر درگیری‌های بوسنی می‌داند

نمایندگان انگلیسی می‌گویند، روسیه در تهدید مطرح شده از سوی رهبر صرب‌های بوسنی برای جدایی از این کشور دست دارد و نگرانی خود را از بابت امنیت در این کشور حوزه بالکان توجیه شده می‌دانند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای، جیمز کلورلی معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا این اتهام را علیه مسکو مطرح کرده و گفت، دولت لندن قطعا به دنبال حفظ صلح در منطقه است.

تحلیلگران هشدار داده‌اند که این کشور عضو بالکان در آستانه یک بحران جدی‌تر از زمان پایان جنگ بوسنی در ۱۹۹۵ است؛ زمانیکه هزاران تن در پی پاکسازی قومی کشته شدند.

کریستین اشمیدت، نماینده عالی رتبه جامعه بین الملل اخیرا هشدار داده بود که توافق صلح با میانجی‌گری آمریکا و امضا شده توسط دو طرف که به پایان جنگ بوسنی انجامید، اکنون در معرض خطر فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: چشم انداز تقسیم و درگیری بیشتر بسیار جدی است.

تنش‌ها همیشه در منطقه وجود داشته اما میلوراد دودیک، رهبر صرب‌های بوسنی در ریاست جمهوری سه نفره این کشور قوی‌ترین گام‌های خود را برای جدا شدن از بقیه کشور برداشته است.

وی لایحه‌ای ارائه کرده که منطقه جمهوری صرب‌های بوسنی را از نهادهای مشترک بوسنی که شامل ارتش، قوه قضاییه و اداره مالیات است، جدا می‌کند؛ اقدامی که این نماینده ویژه سازمان ملل آن را معادل “جدایی بدون اعلام” می‌داند.

معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در پاسخ به اوضاع این کشور با یکی دیگر از نمایندگان محافظه کار “جیمز گری” توافق نظر داشت که به لندن تاکید کرد تا اقدامی عاجل بابت دست داشتن روسیه در بحران بوسنی انجام دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود