ایتالیا خواستار خروج شهروندانش از اتیوپی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آکی)، وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای که بر روی سایت این وزارت‌خانه منتشر شد از شهروندان و اتباع خود که در اتیوپی هستند خواست در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.

این وزارت‌خانه همچنین به اتباع و شهروندان ایتالیا که همچنان در اتیوپی هستند، توصیه کرد خود را به سفارت این کشور در اتیوپی معرفی کنند و همیشه برگه هویت قانونی خود را به همراه داشته باشند. همچنین به کسانی که قصد دارند به اتیوپی سفر کنند پیشنهاد کرد در صورت نداشتن کاری واجب از سفر به این کشور حدالامکان خودداری کنند.

ایتالیا از شهروندانی که در اتیوپی هستند، خواست به دلیل اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی دولت این کشور که به گشتن خانه به خانه منجر شده است، از هواپیمای تجاری از فرودگاه بین‌المللی آدیس بابا این کشور را ترک کنند.

درپی متحد شدن گروه‌های شورشی در تیگرای، دولت اتیوپی وضعیت فوق العاده اعلام کرده و از مردم این کشور خواسته است برای مقابله با پیشروی شورشیان در خاک این کشور به ارتش و نیرو‌های مسلح بپیوندند، با این حال مقامات آدیس‌بابا بار‌ها گفته‌اند این شهر را خطری تهدید نمی‌کند.

پیش از این نیز آمریکا، انگلیس، کانادا و رژیم صهیونیستی از شهروندان و اتباع خود در اتیوپی خواسته‌اند قبل از اینکه وضعیت به حالت بحرانی برسد هرچه زودتر این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا