برخی از پتروشیمی‌های ماهشهر به تکالیف خود عمل نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از خورموسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای بررسی ایجاد ارتباط صحیح میان صنعت و محیط زیست آمدیم؛ اینجا در بندر امام صنایع و پتروشیمی‌های بسیاری متمرکز شده‌اند.

وی افزود: در این مجموعه دریایی اشتغال مردم و ماهیگیری مطرح است؛ ظرفیت‌هایی که مردم از آن استفاده می‌کردند و باید دید که بعد از استقرار صنایع در زمینه اشتغال مردم بومی یا آلاینده‌های جوی، دریا و آب چه اتفاقی رخ داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بسیاری از صنایع و پتروشیمی‌های مستقر در بحث تصفیه‌خانه‌ها اقدامات خوبی را انجام دادند ولی برخی از آنها به تکالیف خود عمل نمی‌کنند؛ پتروشیمی فرسوده و از بین رفته‌ای هست که پساب خود را به دریا سرازیر می‌کند و بوی آمونیاک هم در فضای جوی استشمام می‌شود.

سلاجقه عنوان کرد: مردم این منطقه متحمل خسارات شده‌اند؛ یعنی اکوسیستم آبی، خشکی و محل زندگی مردم با مشکل مواجه شده و از طرفی صنایع جزو اولویت دار کشور است.

وی ادامه داد: با این وجود انتظار داریم که صنایع بر اساس قانون به وظایف خود عمل کنند؛ یعنی همانطور که تخریب محیط زیستی دارند، مکلف به احیای آن هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: روند احداث تصفیه‌خانه‌های برخی از واحدهای پتروشیمی در حال طی مراحل نهایی است ولی برخی دیگر اصلاً نه با قانون سر و کار دارند و نه خواسته‌های مردم را برطرف می‌کنند که از لحاظ قانونی با این واحدها برخورد می‌کنیم.

سلاجقه عنوان کرد: بوی بد آمونیاک در فضا پیچیده و فرزندان ما از این استشمام بوی خطرناک آسیب می‌بینند؛ همچنین از نظر آبزیان ذخایر دریایی با مشکل مواجه شده و با رهاسازی پساب‌ها برخورد و به هیچ وجه اجازه این کار را نمی‌دهیم.

وی بیان کرد: با صنایعی که چندین بار برخورد شده و رعایت نکردند، برخورد و تعطیلی آنها را پیگیری می‌کنیم؛ دنبال این هستیم که با نظر ویژه استاندار خوزستان برای اشتغالزایی مردم و ایجاد کسب و کار مناسب آنها در عین توجه ویژه به محیط زیست و صنایع یک اتفاق جالب را در منطقه محقق کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: قول می‌دهیم که با صنایع و پالایشگاه‌های آلاینده طبق قانون برخورد می‌کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا