بهترین نژادهای گوسفند برای کشتار کدام است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بهترین نژاد های گوسفندان ایرانی که دارای ویژگی های چند قلوزایی، گوشتی، پشمی و شیری باشند در منطقه ای خاص وجود ندارند بلکه د رمنطقه های مختلفی از ایران وجود دارند. امروزه دامداری در ایران به یکی از شغل های پرسود تبدیل شده است، پس در اکثر مناطق، روستاییان و

کد خبر : 8889
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 21:15
بهترین نژادهای گوسفند برای کشتار کدام است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بهترین نژاد های گوسفندان ایرانی که دارای ویژگی های چند قلوزایی، گوشتی، پشمی و شیری باشند در منطقه ای خاص وجود ندارند بلکه د رمنطقه های مختلفی از ایران وجود دارند. امروزه دامداری در ایران به یکی از شغل های پرسود تبدیل شده است، پس در اکثر مناطق، روستاییان و عشایر به این شغل مشغول هستند. با توجه به اینکه اقلیم ایران گسترده است همین موضوع باعث شده است تا گوسفندان با نژاد مختنلف و متناسب با آب و هوا و شرایط ، در مناطق متفاوتی از ایران پراکنده شوند.

بهترین نژاد گوسفندان ایرانی بر اساس معیار های مختلفی همچون میزان توانایی و بازدهی که دارند مشخص خواهند شد، در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل درباره بهترین نژادهای گوسفندان برای کشتار و قیمت روز گوسفند زنده مطالبی را به شما ارائه دهیم؛ همراه ما باشید.

بهترین نژاد گوسفندان ایرانی برای کشتار

بهترین نژاد گوسفندی برای هر فردی متناسب با نیاز او می‌تواند متفاوت باشد، اما به صورت کلی شما با شناخت بهترین گوسفندان می‌توانید در رسیدن به هدف خود از خرید، همچون تولید شیر، پشم، بره و .. تاثیر بسیاری داشته باشید. در ادامه به معرفی نژادهای مناسب برای کشتار خواهیم پرداخت و مسلما فرد خریدار که گوسفند را چه برای کشتار و چه برای پرواربندی خریداری میکند میخواهد دامی را انتخاب کند که متناسب با شرایط و نیاز وی باشد، بنابراین همراه ما باشید تا بهترین انتخاب را پیش رو داشته باشید.

دسته بندی بهترین نژادهای گوسفندان

تعداد نژاد گوسفندان در ایران بسیار زیاد است که بسته به شرایط آب و هوایی در شهرهای مختلفی پرورش داده شده اند. هر کشوری دارای آب و هوا و شرایط اقلیمی خاصی است که جانداران در گونه های مختلفی در آن زیست می‌کنند. برخی از نژادها تنها در کشورهای خاصی نگهداری می‌شوند و آن ها امکان بازدهی و رشد در سایر کشورها را نخواهند داشت و در صورت تغییر شرایط آب و هوا، این جاندار قطع به یقین تلف خواهد شد. بنابراین زمانی که برای پروش و کشتار گوسفندان مختلفی را خریداری می‌کنید حتما نژادی را انتخاب کنید که در محل زندگی خودتان بیشترین بازدهی را داشته باشد.

به صورت کلی برای تقسیم بندی هر دامی دسته بندی های مختلفی در نظر گرفته می‌شود تا انواع نژادها با توجه به قابلیت ها و ویژگی های خاص خود در دسته خاصی قرار بگیرند. با توجه به اینکه پراکندگی نژادها زیاد است و همچنین دام ها دارای مشخصات مختلفی هستند به صورت کلی دام ها همانند گوسفندان، در چهار دسته بندی کلی گوشتی، شیری، پشمی و پوستی طبقه بندی خواهند شد.

گوسفندان گوشتی

آن دسته از گوسفندانی که تیپ بدنی و خصوصیات آن ها بیشتر مناسب وزن گیری است و همچنین دارای ژنتیک خاصی هستند تا مراحل وزن گیری و افزایش حجم در آن ها سریع طی شوند در این دسته طبقه بندی خواهند شد. نژادهای مختلفی در ایران دارای این ویژگی هستند بنابراین می‌توانیم بسیاری از آن ها را در این دسته بندی در نظر گرفت. در ادامه قصد داریم تا به معرفی بهترین گوسفندان گوشتی ایران بپردازیم:

گوسفند افشاری

نژاد سنگسری

سنجابی

گوسفند شال

گوسفند مهربان

گوسفند مغانی

نژاد کردی

این گوسفندان زنده برای فرادی مناسب است که به دنبال خرید گوسفند زنده با وزن بالا و بازدهی لاشه گوشتی زیاد می‌باشند، زیرا در صورت ذبح می توانند گوشت با کیفیت و زیادی را بدست آورند جهت اطلاع از چگونگی خرید گوسفند زنده می توانید با شماره ۰۹۱۲۶۲۷۳۸۲۶ تماس حاصل نمایید.

بهترین نژادهای گوسفند برای کشتار کدام است؟

گوسفندان شیری

در این دسته دام هایی قرار دارند که قابلیت تولید شیر نسبت به سایر دام ها در آن ها بیشتر است، افرادی که قصد خریدگوسفند زنده برای تولید شیر دارند بهترین گزینه همین دام های شیری هستند، زیرا میزان شیر بسیاری را تولید می‌کنند. در این میان گوسفندانی وجود دارند که شیر بیشتری را تولید می‌کنند که شامل مواردزیر هستند:

گوسفند آواسی

قره گل

گوسفند شال

با توجه به قیمت لبنیات در ایران، پرورش و نگهداری این دام ها صرفه اقتصادی بسیاری دارد.

گوسفندان پشمی

پشم گوسفندان از موارد مورد نیاز در صنایع تولید الیاف، نخ و … است. در ایران دسته ای از دام ها وجود دارند که به بهترین گوسفندان پشمی شهرت دارند. این گوسفندان پشم زیادی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند و در این زمینه استعداد زیادی دارند که شامل موادر زیر هستند.

نژاد ماکویی

نوع بلوچی

گوسفند ماکویی

و…

گوسفندان پوستی

ممکن است تا بحال دقت نکرده باشید که گوسفندانی وجود دارند که به دلیل داشتن پوست نرم و لطیف جهت ذبح برای استفاده از گوشت و پوست کاربرد زیادی دارند. پوست این گوسفندان

خرید گوسفند زنده

افرادی که به دنبال خرید دام زنده همانند گوسفند با قیمت مناسب هستند همواره به دنبال انتخاب بهترین نژادهای گوشتی می‌باشند که با توجه به توضیحاتی که بالا گفته شد می‌توانند به راحتی با توجه به نیاز خود بهترین نژاد را انتخاب کنند. دقت کنید که چنانچه نژادی در چند دسته بندی قرار بگیرد جزو مرغوب ترین نژادها هستند، برای مثال گوسفندان افشاری از برترین نژادهایی هستند که در دام های گوشتی و پشمی و شیری قرار دارند و در مناطق ایران نگهداری می‌شوند. جهت اطلاع ازقیمت دام هایی همانند گوسفند و گوساله زنده با شماره ۰۹۱۲۶۲۷۳۸۲۶ تماس حاصل نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

برچسب ها :

ناموجود