تاثیر فضای مجازی بر قیمت‌گذاری مسکن و خودرو/پیگیری راه‌اندازی سایت تخصصی مشاورین املاک اراک

ایسنا/مرکزی رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: در قیمت گذاری مسکن و خودرو، فضای مجازی باید کنترل شود چراکه تاثیر بالایی بر قیمت گذاری دارد. بهروز عسگری سوم خرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: یک سامانه همچون سایت دیوار، ولی در نسخه بهتر تحت عنوان سایت تخصصی مشاورین املاک در سطح استان مرکزی در

کد خبر : 147943
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 می 2023 - 22:31
تاثیر فضای مجازی بر قیمت‌گذاری مسکن و خودرو/پیگیری راه‌اندازی سایت تخصصی مشاورین املاک اراک



ایسنا/مرکزی رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: در قیمت گذاری مسکن و خودرو، فضای مجازی باید کنترل شود چراکه تاثیر بالایی بر قیمت گذاری دارد.

بهروز عسگری سوم خرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: یک سامانه همچون سایت دیوار، ولی در نسخه بهتر تحت عنوان سایت تخصصی مشاورین املاک در سطح استان مرکزی در حال پیگیری و راه اندازی است و در صورت پیدا شدن اسپانسر سامانه ای خوب و پر کاربرد و موثر است که از اعلام قیمت های گزاف جلوگیری می کند. 

وی افزود: برخی قیمت ها توسط دلالان مشخص می شود و از سوی مشاورین املاک نیست که با ایجاد این سامانه حداقل ۳۰ درصد قیمت ها کنترل می شود. 

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک تصریح کرد: در حال حاضر دولت و بخش خصوصی در حال فاصله گرفتن از یکدیگر هستند؛ اگر برخی ادارات مرتبط با اصناف در این حوزه پای کار بیایند تاثیر آن محسوس و قابل مشاهده و چشمگیری خواهد بود. 

عسگری خاطرنشان کرد: قیمت گذاری از سوی مشاورین املاک بر اساس معیارها از جمله سال ساخت، محله، نوع مصالح و ‌… انجام می شود. 

وی با اشاره به فضای مجازی بیان کرد: در قیمت گذاری مسکن و خودرو فضای مجازی باید کنترل شود چراکه تاثیر بالایی بر قیمت گذاری دارد. 

عسگری با اشاره به خبر رایگان شدن کد رهگیری اضافه کرد: کد رهگیری از سوی اتحادیه املاک پیشنهاد شد اما بعدا عنوان شد که دریافت این کد دلخواه بوده و اجباری نیست، این در حالیست که از ابتدا کد رهگیری هزینه ای نداشت و توسط بخش خصوصی ایجاد شده بود اما در حال حاضر بخش دولتی این کد را به نفع خود تمام کرده و اعلام کرده دریافت این کد رایگان است. 

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده این است که مشاورین املاک یکسال تعطیل شوند تا علت گرانی و قیمت گذاری ها مشخص شود. پیشنهاد بعدی این است که با توجه به کمبود مسکن در شهر اراک می توان با اعطای امتیازهای ویژه به تعاونی ها، در قیمت و تعادل عرضه و تقاضا موثر واقع شد. 

عسگری ادامه داد: همچنین با اعطای مجوز ساخت در برخی اراضی شهری، مشکلات قابل توجهی از مسکن شهر اراک حل خواهد شد. اگر عرضه و تقاضا همخوانی داشته باشد، قیمت مسکن متعادل خواهد شد. 

وی تصریح کرد: در حوزه مسکن در یک دوره ۸ ساله ساخت و ساز کاهش پیدا کرد که عقب افتادگی حاصل شده در این مقطع، باید با رونق ساخت و ساز جبران شود. فعالان حوزه ساخت مسکن شهر اراک به دلیل قوانین سخت و نبود صرفه اقتصادی به سایر شهرها مهاجرت کردند. 

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک تاکید کرد: تصمیم گیری در حوزه مسکن، ۴ سال بعد تاثیر خود را نشان می دهد. 

عسگری با اشاره به دلایل گرانی مسکن در اراک خاطرنشان کرد: فضای مجازی، تورم در در حوزه مصالح و هزینه های پروانه و مجوز ساخت از عوامل افزایش قیمت مسکن محسوب می شود. 

وی بیان کرد: دوره آموزشی پروانه تخصصی مشاورین املاک در استان مرکزی از سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۴۵۰ نفر در این دوره ها شرکت کرده اند، این دوره به صورت ۴۰ ساعته و الزامی است. 

عسگری اضافه کرد: آشنایی با تخلفات صنفی مشاورین املاک، پیشگیری از بروز تخلف، حقوق ثبت، آشنایی با وظایف مشاورین املاک و مبانی فقه مکاسب از سرفصل های این دوره ها است. 

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک خاطرنشان کرد: بخشی عظیمی از شکایات در حوزه معاملات مسکن بین طرفین معامله است و ارتباطی به مشاورین املاک ندارد. قراردادها در حال حاضر ساماندهی شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

وی در خصوص وام ودیعه مسکن بیان کرد: در خصوص وام ودیعه مسکن همکاری خوبی از سوی بانک ها صورت نگرفت و بسیاری از مستاجرین نتوانستند این وام را دریافت کنند. 

عسگری ادامه داد: اگر اراضی قنات ناصری، زعفرانیه، جهانگیری و ولی آباد تعیین تکلیف شود بخش عمده ای از مشکلات حوزه مسکن شهر اراک حل خواهد شد. 

وی  تاکید کرد: افراد برای ثبت قرارداد در دفاتر مشاوره املاک ابتدا پروانه ثبت مشاورین املاک را مشاهده کنند تا در  صورت بروز مشکل قابلیت بررسی داشته باشد. 

انتهای پیام



منبع

برچسب ها :

ناموجود