تاکید اوکراین بر تداوم تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کاهش بحران با روسیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تماس‌های جداگانه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و شارل میشل، رئیس شورای اروپا، درباره وضعیت امنیتی در مرز با روسیه گفت‌وگو کرد. ریاست جمهوری اوکراین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مرکل و زلنسکی درباره همکاری جامعه بین المللی

کد خبر : 9192
تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 15:03
تاکید اوکراین بر تداوم تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کاهش بحران با روسیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تماس‌های جداگانه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و شارل میشل، رئیس شورای اروپا، درباره وضعیت امنیتی در مرز با روسیه گفت‌وگو کرد.

ریاست جمهوری اوکراین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مرکل و زلنسکی درباره همکاری جامعه بین المللی و همچنین حفظ تحریم‌ها برای محدود کردن تهدیدات ناشی از روسیه در مرز با اوکراین توافق و بر اهمیت تداوم تلاش‌ها در قالب نرماندی تاکید کردند.

همچنین شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز در گفت و گوی تلفنی خود با رئیس جمهور اوکراین، برقراری تماس بین طرف‌ها با مشارکت اتحادیه اروپا را عامل کاهش بحران عنوان کرد. او در توییتی در صفحه توییتر خود نوشت حمایت کامل اتحادیه اروپا از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین را به زلنسکی اعلام کرده و امنیت اروپا تنها با یک اوکراین امن امکان پذیر است.

دولت آمریکا رسما به متحدان اروپایی خود هشدار داد که روسیه ممکن است در حال برنامه ریزی برای حمله مجدد به اوکراین باشد. این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این اتهامات را رد کرد.

روز گذشته، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت اتحادیه اروپا باید آماده باشد تا در صورت تشدید اوضاع در شرق اوکراین و اطراف مرز‌های بلاروس و لهستان، تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند زیرا هرگونه تجاوز بیشتر به حاکمیت اوکراین هزینه بالایی دارد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم به آلمان و فرانسه درباره گمانه زنی های سیاسی و پوچ آنها درباره احتمال درگیری بین کی‌یف و مسکو هشدار  داد و گفت کشورهای اروپایی به جای این گمانه زنی‌ها بهتر است به طور جدی به اوکراین اعلام کنند که به تعهداتش پایبند باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود