تحریم‌های جدید روسیه علیه آمریکا

وزارت امور خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه علیه تحریم‌های آمریکا، از انتشار فهرستی ۹۶۳ نفره از شخصیت‌های آمریکایی خبر داد که ورودشان به خاک کشور روسیه ممنوع شد. وزارت امور خارجه روسیه با انتشار این فهرست ۹۶۳ نفره در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد این فهرست مسئولان دولتی، اعضای پارلمان و اعضای جامعه مدنی

کد خبر : 36975
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 می 2022 - 1:45
تحریم‌های جدید روسیه علیه آمریکا

وزارت امور خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه علیه تحریم‌های آمریکا، از انتشار فهرستی ۹۶۳ نفره از شخصیت‌های آمریکایی خبر داد که ورودشان به خاک کشور روسیه ممنوع شد.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار این فهرست ۹۶۳ نفره در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد این فهرست مسئولان دولتی، اعضای پارلمان و اعضای جامعه مدنی آمریکا را شامل می‌شود.

این در حالی است که مسکو، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا را – که در حال حاضر نام هایشان در این فهرست قرار دارند – پیش از این تحریم کرده بود.

همچنین ​نام «مورگان فریمن»، بازیگر هالیوودی در این فهرست جای دارد. دستگاه دیپلماسی روسیه مورگان فریمن را به ضبط تصویری در سال ۲۰۱۷ متهم کرده است که در آن او اعلام می‌کند روسیه علیه آمریکا اقدام به توطئه کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد تحریم‌هایی که روسیه علیه آمریکا اعمال کرده است لازم و ضروری هستند. این وزارتخانه افزود: این تحریم‌ها قدرت کنونی حاکم بر آمریکا را که در تلاش است تا نظم جهانی را به دیگر بخش‌های جهان تحمیل کند، وادار می‌کند تا مواضعش را تغییر دهد و واقعیت‌های جدید مربوط به جغرافیای جدید سیاسی را به رسمیت بشناسد.

برچسب ها :

ناموجود