ترکیه پرونده خاشقچی را باز نگه داشت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، در جریان جلسه دادگاه امروز (سه شنبه) در کاخ دادگستری ترکیه در استانبول که علیه قاتلان «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار فقید عربستان در کنسولگری این کشور در ترکیه برگزار شد، قوه قضائیه این کشور از همتای سعودی خود خواست نتایج محاکمه قاتلان خاشقچی را در اختیار این سازمان

کد خبر : 8979
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 15:06
ترکیه پرونده خاشقچی را باز نگه داشت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، در جریان جلسه دادگاه امروز (سه شنبه) در کاخ دادگستری ترکیه در استانبول که علیه قاتلان «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار فقید عربستان در کنسولگری این کشور در ترکیه برگزار شد، قوه قضائیه این کشور از همتای سعودی خود خواست نتایج محاکمه قاتلان خاشقچی را در اختیار این سازمان قرار دهد.

در این جلسه وکلای متهمی که کانون وکلای استانبول آن‌ها را تعیین کرده بود و همچنین «خدیجه چنگیز» نامزد ترکیه‌ای جمال خاشقچی و وکیلش و ناظر کنسولگری آلمان در استانبول حضور داشتند.

دادگاه ترکیه از مسئولین مربوطه خواست تا از قوه قضائیه عربستان سعودی بخواهند برای عدم تکرار چنین فجایعی نتایج محاکمه و مجازات قاتلان را ارائه بدهد. همچنین این دادگاه تصمیم گرفت تا جلسه را تا پاسخ قوه قضاییه عربستان به تعویق بیندازد.

خاشقچی ۵۹ ساله در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد. او یکی از مخالفان رژیم آل سعود بود که به عقیده افراد آگاه به دستور شخص «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به قتل رسیده است.

این جنایت به دلیل حرکت گسترده ترکیه که بازتاب آن هنوز ادامه دارد، افکار عمومی جهانی را تکان داد و مانع از بسته شدن بی سر و صدای پرونده با احکام نهایی دادگاه سعودی در سال ۲۰۲۰ شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود