تظاهرات کرونایی در هلند به خشونت کشیده شد/ دستگیری ۴۰ معترض و زخمی شدن ۵ افسر پلیس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ‌به نقل از رویترز، در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات کرونایی در هلند، پنج افسر پلیس زخمی شده و ۴۰ نفر از تظاهرکنندگان نیز دستگیر شدند. این دومین شبی است که در اعتراض به محدودیت‌های جدید اعمال شده تظاهراتی در هلند برگزار می‌شود. مقامات برای متوقف کردن تظاهرکنندگان که

کد خبر : 8775
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 17:05
تظاهرات کرونایی در هلند به خشونت کشیده شد/ دستگیری ۴۰ معترض و زخمی شدن ۵ افسر پلیس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از رویترز، در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات کرونایی در هلند، پنج افسر پلیس زخمی شده و ۴۰ نفر از تظاهرکنندگان نیز دستگیر شدند.

این دومین شبی است که در اعتراض به محدودیت‌های جدید اعمال شده تظاهراتی در هلند برگزار می‌شود. مقامات برای متوقف کردن تظاهرکنندگان که اقدام به آتش‌افروزی و پرت کردن منور در خیابان کرده بودند، متوسل به استفاده از ماشین آب‌پاش، سگ و پلیس اسب سوار شده اند.

این تظاهرات بعد از اعتراضات ژانویه که باعث دستگیری ۵۰۰ نفر شد، دومین تظاهرات بزرگ کرونایی در هلند است.

پیش از این نیز، جمعه شب اعتراضات چند صد نفری در «روتردام» تا جایی بالا گرفت که شهردار این شهر آن را «موجی از خشونت» خواند. روز گذشته نیز با شلیک نیرو‌های پلیس، سه نفر از معترضان راهی بیمارستان شدند.

دلیل اعتراضات اخیر آن است که تا پیش از این، افرادی که واکسینه شده بودند و افرادی که تست منفی کرونا داشتند می‌توانستند گواهی سلامت دریافت کنند. اما اکنون تست منفی به تنهایی دلیل خوبی برای دریافت گواهی سلامت نیست.

هلند برای کنترل همه‌گیری کرونا برخی محدودیت‌های خود را افزایش داده است. این در حالی است که تعداد مبتلایان روزانه در بالاترین سطح خود از ابتدای همه‌گیری کرونا قرار دارد. هم اکنون، به طور میانگین، روزانه ۲۰ هزار مبتلای جدید در هلند گزارش می‌شوند و ۳۵۰ هزار مبتلا به کرونا در این کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود