تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با اندونزی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، ایتای تاگنر، کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین با پرابوو سوبیانتو، وزیر دفاع اندونزی در حاشیه کنفرانس سالانه منامه دیدار و درباره عادی سازی روابط گفت‌وگو کرد. شبکه خبری فلسطین اعلام کرد: «مذاکرات فشرده‌ای بین رژیم صهیونیستی و اندونزی در جریان است که به

کد خبر : 8831
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 10:03
تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با اندونزی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، ایتای تاگنر، کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین با پرابوو سوبیانتو، وزیر دفاع اندونزی در حاشیه کنفرانس سالانه منامه دیدار و درباره عادی سازی روابط گفت‌وگو کرد.

شبکه خبری فلسطین اعلام کرد: «مذاکرات فشرده‌ای بین رژیم صهیونیستی و اندونزی در جریان است که به دنبال آن توافقنامه صلح بین تل آویو و جاکارتا امضا خواهد شد.»

اگر چه جزئیات بیشتری در خصوص این دیدار ارائه نشده است، اما گمانه زنی‌های در جریان است که پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان که در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیکی با رژیم صهیونیستی ندارد، ممکن است به دنبال عادی سازی روابط، پس از توافق های اخیر با این رژیم با میانجیگری آمریکا باشد.

در ماه سپتامبر، رژیم صهیونیستی سفارت خود را در بحرین افتتاح کرد و در اوایل این ماه، نخست‌وزیران بحرین و رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکوی اسکاتلند با یکدیگر دیدار کردند.

در ابتدای سال جاری، مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به تایمز اسرائیل گفتند که اندونزی و موریتانی به توافق‌های عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌اندو به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، موریتانی و اندونزی در صدر لیست عادی سازی روابط با تل آویو هستند، اما بر اساس شرایط، اوضاع تغییر می‌کند.

با این حال، ماه گذشته، یک نماینده ارشد اندونزیایی تاکید کرد که کشورش هرگز روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی نخواهد کرد. وی  ادعا‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا برای این کار به این کشور پیشنهاد ۲ میلیارد دلاری داده است را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود