توزیع مطبوعات و فیلم‌برداری ممنوع

آفتاب‌‌نیوز :  بنا بر اطلاعیه‌ای که وزارت حج و عمره عربستان همزمان با ورود زائرانی از کشور‌های دیگر برای شرکت در مناسک حج منتشر کرده، از حاجی‌ها خواسته شده است برای تسهیل روند تکمیل امور اداری سفر، مدارک رسمی مخصوص مناسک حج را به همراه داشته باشند. همچنین از زائران خواسته است وزن بار‌های خود

کد خبر : 148648
تاریخ انتشار : شنبه 27 می 2023 - 14:03
توزیع مطبوعات و فیلم‌برداری ممنوع



آفتاب‌‌نیوز :

 بنا بر اطلاعیه‌ای که وزارت حج و عمره عربستان همزمان با ورود زائرانی از کشور‌های دیگر برای شرکت در مناسک حج منتشر کرده، از حاجی‌ها خواسته شده است برای تسهیل روند تکمیل امور اداری سفر، مدارک رسمی مخصوص مناسک حج را به همراه داشته باشند.

همچنین از زائران خواسته است وزن بار‌های خود را در زمان انجام مناسک حج کاهش دهند. در همین راستا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که مسؤولیت جابه‌جایی حجاج کشورمان در طول حج را به عهده دارد، اعلام کرد که حجم بار مجاز برای هر زائر ۳۰ کیلوگرم است.

وزارت حج و عمره عربستان همچنین تاکید کرده است زائران بدون اجازه این وزارتخانه، امکان تولید یا توزیع مطبوعات را ندارند.

بر اساس این اطلاعیه که برخی منابع خبری عربستان منتشر کرده‌اند، زائران باید توجه داشته باشند که عکس‌برداری و فیلم‌برداری در داخل حرمین مکه و مدینه ممنوع است.

پرهیز از برگزاری تجمعات با اهداف سیاسی از دیگر نکات اعلام‌شده در اطلاعیه وزارت حج و عمره عربستان است.

عربستان از روز یکشنبه پذیرش زائران خارجی حج را آغاز کرده است و نخستین گروه از بنگلادش بوده‌اند. اعزام زائران ایرانی نیز از چهارشنبه سوم خردادماه ۱۴۰۲ آغاز شده است. عربستان پیش‌بینی کرده است تعداد زائران در حج امسال از مرز ۲ میلیون نفر عبور کند. این جمعیت پس از سه سال محدودیت کرونا در مناسک حج گردهم می‌آیند.



منبع

برچسب ها :

ناموجود