حق بیمه اتباع چقدر است؟

پوشش بیمه سلامت برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تبعه خارجی آفتاب‌‌نیوز : محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تبعه قانونی در کشور وجود دارد اظهار داشت: این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و از این تعداد تا کنون ۲۰۰ هزار نفر

کد خبر : 148229
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 می 2023 - 21:29
حق بیمه اتباع چقدر است؟



پوشش بیمه سلامت برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تبعه خارجی

آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تبعه قانونی در کشور وجود دارد اظهار داشت: این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و از این تعداد تا کنون ۲۰۰ هزار نفر با همکاری کمیساریای عالی حقوق بشر تحت پوشش برده‌ایم و بخشی از هزینه‌ها را دولت جمهوری اسلامی ایران و بخشی را کمیساریا تقبل کرده است.برای بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بیمه رایگان انجام شده است و تعداد آن‌ها به ۹۵۰۰ نفر می‌رسد.

ناصحی ادامه داد: بقیه افراد باید ۲ برابر فرد ایرانی برای بیمه شدن حق بیمه پرداخت کنند که متأسفانه از این موضوع استقبال نشد.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: جلساتی نیز با خیرین سلامت و حتی خیرین افغانستانی جلساتی گذاشتیم با این افراد ترغیب شوند و پوشش بیمه داده شوند تا بتوانند همانند ایرانی‌ها خدمات بیمه‌ای دریافت کنند.

گفتنی است، میزان حق بیمه پرداختی در سال ۱۴۰۲، مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.



منبع

برچسب ها :

ناموجود