خرید پنجره دوجداره یا upvc؛ کدام مناسب است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه پنجره دوجداره به یکی از متریال های اصلی ساختمان سازی تبدیل شده است. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری در حیطه پنجره سازی، رفته رفته این پنجره ها جای انواع پنجره های آهنی، چوبی و فلزی را گرفتند. به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که پنجره upvc دارد، بسیاری

کد خبر : 6742
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 17:16
خرید پنجره دوجداره یا upvc؛ کدام مناسب است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه پنجره دوجداره به یکی از متریال های اصلی ساختمان سازی تبدیل شده است. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری در حیطه پنجره سازی، رفته رفته این پنجره ها جای انواع پنجره های آهنی، چوبی و فلزی را گرفتند. به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که پنجره upvc دارد، بسیاری از سازنندگان به منظور راحتی ساکنین داخل ساختمان و همچنین افزایش کیفیت سازه، در پروژه های خود استفاده می‌کنند.

این پنجره ها به دلیل ساختار ویژه‌ای که دارند از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کنند و مانع از ورود آلودگی صوتی به داخل خانه می‌شوند. در نتیجه می‌توان گفت پنجره دوجداره بهترین انتخاب برای زندگی شهری است.

نقش پنجره دوجداره و بهترین پنجره دوجداره

پنجره های چوبی و آهنی به دلیل اینکه گرما و سرما را به راحتی از خود عبور می‌دهند و از ورود انواع سر و صدا های اطراف به داخل خانه جلوگیری نمی‌کردند، دیگر در تولید انواع سازه کاربرد چندانی ندارند. بهترین پنجره دوجداره قابل تعویض با پنجره معمولی است.

امروزه پنجره دوجداره نقش اساسی در صنعت ساختمان سازی دارد. به ندرت ساختمان تازه تاسیسی را می‌بینید که از پنجره های معمولی در آن بکار گرفته شده است.

به دلیل قیمت بیشتر این نوع پنجره نسبت به پنجره معمولی، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خرید پنجره دوجداره upvc اصلا مقرون به صرفه نبوده و لازم نیست هزینه زیادی صرف یک پنجره کرد. باید به شما بگوییم که این یک تصور کاملا اشتباهی است. درواقع می‌توان گفت، خرید پنجره دوجداره به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می‌شود.

در فصول سرد و گرم سال، برای آن که دمای خانه خود را به تعادل برسانیم، باید انرژی مصرف کنیم. پنجره های معمولی این انرژی را از خود عبور داده و باعث هدر رفتن آن می‌شوند اما پنجره های دوجداره مانع از عبور انرژی شده و آن را در محیط خانه ذخیره می‌کنند. با افزایش مصرف انرژی به مراتب میزان هزینه های شما برای پرداخت آن نیز افزایش خواهد یافت. به همین دلیل است که می‌گوییم خرید پنجره upvc نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است.

خرید پنجره دوجداره یا upvc؛ کدام مناسب است؟

معتبرترین مرکز خرید پنجره upvc

به دلیل محبویبت بالایی که پنجره دوجداره در میان افراد دارد، بسیاری از فروشگاه ها به عرضه انواع برندهای مختلف این کالا می‌پردازند. به طور کلی می‌توان گفت خرید پنجره upvc از آمار نسبتا بالایی برخوردرا است. اما متاسفانه در این بین افراد سودجویی هستند که جنس تقلبی و بی‌کیفیت را به عنوان جنس اصل و با کیفیت، به مشتری میفروشند.

باید گفت که این پنجره های فیک به هیچ عنوان کیفیت پنجره های دوجداره اصل را ندارند و در مدت زمان کوتاهی پس از نصب، مجبور به تعویض آنها می‌شوید. برندهای معتبر مختلفی به تولید و عرضه انواع مختلف پنجره دوجداره می‌پردازند که هر کدام از آنها دارای چندین نمایندگی در ایران هستند.

آشنایی با نمای کرتین وال و نماهای ساختمانی دیگر

حتما از نزدیک و یا عکس ساختمان هایی که تمام بدنه آنها از شیشه طراحی شده است را دیده‌اید. این نوع نماها به نام کرتین وال شناخته می‌شوند. امروزه نمای کرتین وال به دلیل جذابیتی که دارد، در بسیاری از پروژه ها استفاده می‌شود. ساختار این نما از درب و پنجره آلومینیوم و ترمال بریک تشکیل شده است. این متریال باعث افزایش انعطاف‌پذیری ساختار درطراحی سازه شده است.

شاید تصور کنید که این ساختمان ها اصلا در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت نداشته و سریع می‌شکنند. باید گفت این تصور کاملا اشتباه است. ایمنی و ضریب امنیتی این نماهای مدرنیته کاملا بالا بوده و در برابر عوامل آب و هوایی و طبیعی مقاوم است.

نمای کرتین وال ساختار کاملا جدا و مستحکم از ساختمان تولید می‌شود. به بیان دیگر سیستم نمای لامل یا کرتین وال، یک سازه کاملا جدا از ساختمان محسوب می‌شود. در نتیجه سنگینی زیاد شیشه‌های نما، وزن خود را بر روی سازه کرتین وال انداخته و هیچ بار مرده و انرژی بر روی سازه ساختمان تاثیر ندارد.

اما سایر نماهای ساختمانی نظیر چوب، آجر یا سنگ اینگونه نیست. این سازه ها بر روی دیواره خارجی ساختمان نصب می‌شود. به همین دلیل ساختمان باید توانایی تحمل وزن این نماها را داشته باشد.

خرید پنجره دوجداره یا upvc؛ کدام مناسب است؟

نحوه اجرای نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال از 5 مرحله تشکیل شده است. مرحله اول ، مرحله طراحی سازه می‌باشد در این مرحله علاوه بر جلوه بصری شیشه، به موارد دیگری نظیر مقاومت، اندازه فواصل از سقف ها، ارتفاع کلی شیشه، فاصله پروفیل های عمودی و افقی سازه اصلی، نوع شیشه، وزن شیشه، فشار وارده بر نما و … به منظور اجرای نمای کرتین وال باید توجه نمود.

مرحله دوم ، مرحله‌ی زیرسازی فلزی نمای کرتین وال است. در این قسمت، جزئیات مختلفی به منظور اجرای زیرسازی نما استفاده می‌شود. اصولی ترین آن ایجاد کمربند فلزی می‌باشد که به صورت جوشی به سازه اصلی ساختمان متصل می‌گردد.

سومین مرحله، ساخت و نصب سازه آلومینیومی است. در این پروسه پس از برش پروفیل لامل های عمودی با اندازه های از پیش تعیین شده توسط پیمانکار، لقمه های اتصال پروفیل های عمودی به افقی در جای خود بر روی پروفیل عمودی با پیچ نصب می‌گردند. همچنین در این مرحله، لاستیک های آب بندی، هوابندی و ایزولاتورها را بر روی لامل های عمودی و افقی نصب می‌شوند.

مرحله چهار مربوط به نصب شیشه است که پس از اتمام نصب سازه آلومینیومی آغاز می‌شود. برای این منظور از نگهدارنده آلومنیومی ۵ سانتی (نگهدارنده موقت) برای فیکس نموکردن دن شیشه در داخل قاب ها(با پیچ های سرمته‌ای) بکار گرفته می‌شود. علاوه بر آن از تاکوزهای آلومینیومی و پلاستیکی به منظور ایجاد فاصله مناسب بین شیشه و سازه آلومینیومی و بارگذاری مناسب آن در داخل فریم ها استفاده می‌گردد.

مرحله آخر، نصب نگهدارنده های داِیمی شیشه ها و نصب درپوش های نمای کرتن وال است. پس از آن که شیشه ها درون فریم های آلومنیومی فیکس شد، حال از نگهدارنده های دایمی شیشه ها استفاده می‌شود. برای این منظور ابتدا نگهدارنده عمودی و سپس نگهدارنده افقی نصب می‌شوند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

برچسب ها :

ناموجود