دبیر کل سازمان ملل: افزایش نابرابری ها عامل افزایش بی ثباتی است

 دبیر کل سازمان ملل با اشاره به وضعیت بحرانی افغانستان، اتیوپی و میانمار گفت خدماتی که سازمان ملل در سراسر جهان ارائه می کند مانند کمک های بشردوستانه، رسیدگی و ابزارهای مدیریت درگیری ها، همه تحت فشار شدید قرار دارند. وی افزود: بدون فراگیری، معمای صلح ناقص می ماند و فاصله ها پر نمی شوند.

کد خبر : 6153
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 2:03
دبیر کل سازمان ملل: افزایش نابرابری ها عامل افزایش بی ثباتی است

 دبیر کل سازمان ملل با اشاره به وضعیت بحرانی افغانستان، اتیوپی و میانمار گفت خدماتی که سازمان ملل در سراسر جهان ارائه می کند مانند کمک های بشردوستانه، رسیدگی و ابزارهای مدیریت درگیری ها، همه تحت فشار شدید قرار دارند.

وی افزود: بدون فراگیری، معمای صلح ناقص می ماند و فاصله ها پر نمی شوند. ما باید برای توسعه همه مردم به طور یکسان سرمایه گذاری کنیم.

گوترش با اشاره به بی عدالتی در توزیع واکسن کرونا در جهان گفت: بحران همه گیری کرونا بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در جهان را به فقر کشانده است. درحالی که مردم در کشورهای ثروتمند دز سوم واکسن کرونای خود را دریافت می کنند، تنها ۵ درصد از مردم آفریقا در مقابل واکسن کرونا واکسینه شده اند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: محرومیت و نابرابری از هر نوع – اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی – صدمات مخربی برای امنیت به همراه دارد. پایان دادن به نابرابری ها و محرومیت ها گامی مهم و حیاتی در دادن فرصتی به هر فرد برای کمک به آینده کشورش است.
پیش از این نیز، دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه رسیدن شمار قربانیان کرونا در جهان به بیش از پنج میلیون نفر، تنها یک عدد نیست، اظهار داشت که بی عدالتی در دسترسی به واکسن کرونا، “شرم جهانی ” است.
وی همچنین اعلام کرد پنج میلیون قربانی کرونا باید یک اخطار آشکار به ما باشد تا احتیاط را فراموش نکنیم. ما همچنان شاهد افزایش قربانیان و بیمارستان های شلوغ و کادر درمان خسته هستیم.
دبیر کل سازمان ملل بار دیگر از رهبران جهان خواست تا از استراتژی واکسناسیون جهان حمایت کنند.
وی گفت ما باید تا پایان سال جاری به ۴۰ درصد از جمعیت همه کشورها و تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۷۰ درصد از جمعیت کشورها واکسن تزریق کنیم.

برچسب ها :

ناموجود