در آمریکای امروزی چیزی ترسناک‌تر از یک مرد سفید پوست عصبانی نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جان بلیک، تحلیلگر آمریکایی که در زمینه نژادپرستی،  مذاهب و سیاست فعالیت می‌کند، در گزارشی که در سی ان ان منتشر شد، به خشونت مردان سفید پوست در آمریکای امروزی پرداخت و نوشت که در این هفته او شاهد بررسی سه پرونده از خشونت مردان سفید پوست آمریکایی بوده است. این

کد خبر : 8729
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 20:04
در آمریکای امروزی چیزی ترسناک‌تر از یک مرد سفید پوست عصبانی نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جان بلیک، تحلیلگر آمریکایی که در زمینه نژادپرستی،  مذاهب و سیاست فعالیت می‌کند، در گزارشی که در سی ان ان منتشر شد، به خشونت مردان سفید پوست در آمریکای امروزی پرداخت و نوشت که در این هفته او شاهد بررسی سه پرونده از خشونت مردان سفید پوست آمریکایی بوده است. این سه پرونده شامل محاکمه «کایل ریتنهاوس» ۱۷ ساله، دادگاه «قتل احمد آربری سیاه پوست» و پرونده «شارلوتزویل» که راست‌گرایان افراطی با خودرو به جمع تظاهر کنندگان سیاهپوست حمله کردند و آن‌ها را زیر گرفتند.

خشونت در امریکا

بلیک در گزارش خود نوشت: «پس از مشاهده این پرونده‌ها من به این نتیجه رسیدم که هیچ چیز در آمریکای امروزی ترسناک‌تر از یک مرد سفید پوست عصبانی نیست و با توجه به احکام صادر شده برای پرونده این جنایات و تبرئه مجرمان، دیدگاهی بین سفیدپوستان آمریکایی شکل گرفته که به آن‌ها جرات می‌دهد تا بدون ترس از هیچ مجازاتی به راحتی به خشونت‌های خود ادامه دهند.»

او در ادامه گزارش خود اذعان کرد که بیشترین چیزی که او از آن می‌ترسد، گروه های افراطی یا مهاجران سیاه پوست و معترضان «جان سیاه پوستان مهم است»، نیستند، بلکه مواجهه با یک فرد مسلح سفید پوست است. این تحلیلگر همچنین بر این باور است که همه سفید پوستان نژادپرست نیستند و تهدیدی برای جامعه محسوب نمی‌شوند. حتی تعدادی از مردان سفیدپوست حتی در اعتراضات سال گذشته به قتل جرج فلوید شرکت داشتند.  

خشونت با اسلحه در امریکا

سی ان ان در ادامه به افزایش تعداد سلاح در بین آمریکایی‌ها اشاره کرد و نوشت به نظر می‌رسد دادگاه عالی آمریکا متمایل به محافظه کاری است و قصد دارد حمل اسلحه را برای افراد در ملاء عام آسان‌تر کند؛ و در حال حاضر، جمعیت غیرنظامی آمریکا دارای بیشترین سلاح در جهان است و خیابان‌های این کشور می‌تواند به زودی شاهد خشونت‌های بیشتری باشد.

بلیک در گزارش خود با اشاره به اینکه سفید پوستان خشمگین به دموکراسی در آمریکا نیز آسیب می‌رسانند، نوشت: «خشونت سفیدپوستان ما را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است. تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا بیشتر از هر گروه دیگری توسط مردان سفیدپوست انجام می‌شود. مقامات ارشد آمریکا می‌گویند که خشونت‌های سفید پوستان نژادپرست  آمریکایی، بزرگ‌ترین تهدید تروریستی در داخل کشور است.»

حمله به کنگره

این تحلیلگر در ادامه گزارش خود به حمله معترضان به کنگره آمریکا درسال گذشته اشاره کرد و گفت تصاویر پخش شده از این حمله نشان دهنده تعداد زیادی از مردان سفید پوست خشمگین بود که  سلاح به دست داشتند و به پلیس حمله می‌کردند.

بلیک معتقد است که خشونت مردان سفید پوست، به یکی از قوی‌ترین نیرو‌های سیاسیون در آمریکای امروزی تبدیل شده است. این خشونت حتی باعث شد که دونالد ترامپ بتواند کاخ سفید را به دست بیاورد.

لی دراتمن، محققی که در زمینه  خشونت سیاسی مطالعه می‌کند، در مصاحبه با نیویورک تایمز درباره خشونت در سیاست آمریکا، گفت: «پیش بینی این سخت است که انتخابات سال ۲۰۲۴ بطور مسالمت آمیز برگزار شود؛ و ممکن است درگیری‌ها بین دو جناح بیش از پیش شود.»

راستگرایان افراطی

به قدرت رسیدن ترامپ بدون توانایی او در کنترل سفیدپوستان خشمگین، غیر قابل ممکن بود. خشم مردان سفید می‌تواند یکی از بزرگترین موانعی باشد که آمریکا در ایجاد یک دموکراسی چند نژادی موفق، با آن رو به رو است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود