دستگیری هفت هکر بین المللی در یک عملیات پیچیده

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ون مینوت، پلیس اروپا در عملیاتی هفت هکر را دستگیر کرد. بر این اساس، هفت هکر حرفه‌ای در عملیاتی بین المللی دستگیر شدند. افراد مظنون دستگیر شده به حدود هفت هزار حمله سایبری در سراسر جهان و درخواست بیش از ۲۰۰ میلیون یورو باج متهم

کد خبر : 6299
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 9:03
دستگیری هفت هکر بین المللی در یک عملیات پیچیده

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ون مینوت، پلیس اروپا در عملیاتی هفت هکر را دستگیر کرد.

بر این اساس، هفت هکر حرفه‌ای در عملیاتی بین المللی دستگیر شدند. افراد مظنون دستگیر شده به حدود هفت هزار حمله سایبری در سراسر جهان و درخواست بیش از ۲۰۰ میلیون یورو باج متهم هستند. این عملیات موردی نادر در دنیای باج افزار‌ها به شمار می‌آید.

به گفته مقامات آمریکایی و اروپایی، هفت هکر از جمله یک جوان ۲۲ ساله اوکراینی که در حمله سایبری بزرگ به شرکت کاسیا Kaseya در ماه ژوئیه دست داشت، دستگیر شده اند. این عملیات موسوم به «گلدداست» یا «کوییک سند»، ۱۷ کشور را درگیر کرد.

یوروپل (پلیس اروپا) در بیانیه‌ای تصریح کرد: پلیس، گروه هکر روسی زبان رویل REvil که گاهی اوقات از آن به سودینوکیبی Sodinokibi نام برده می‌شود و گروه باج افزار‌های گراندکراب GandCrab را هدف قرار داده است.

پلیس اروپا افزود: افراد دستگیر شده به «حدود هفت هزار آلودگی» در سراسر جهان با نرم افزار‌هایی که داده‌های هدف گرفته شده رمزگذاری می‌کند و درخواست بیش از ۲۰۰ میلیون یورو باج در ازای کلید رمزگشایی مظنون هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود