دولت به تحقق ۸ درصدی رشد اقتصادی تاکید دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود میرکاظمی ظهر پنجشنبه در جمع معاونین سازمان برنامه و بودجه زنجان، گفت: برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور باید شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل برسد. وی ادامه داد: مدیران استانی باید نگرش ملی به مباحث توسعه‌ای داشته باشند و پاسخگوی تحقق اهداف استانی در برش

کد خبر : 8533
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 19:03
دولت به تحقق ۸ درصدی رشد اقتصادی تاکید دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود میرکاظمی ظهر پنجشنبه در جمع معاونین سازمان برنامه و بودجه زنجان، گفت: برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور باید شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل برسد.

وی ادامه داد: مدیران استانی باید نگرش ملی به مباحث توسعه‌ای داشته باشند و پاسخگوی تحقق اهداف استانی در برش شهرستان و حتی بخش خود در جهت رسیدن به رشد ۸ درصدی باشند.

میرکاظمی اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز بودجه ۱۴۰۱، غیر متمرکز، ساده، قابل فهم و هدفمند که اهداف کلان کشور را پشتیبانی می‌کند و مدیران ملی و استانی در کاهش هزینه‌ها و درآمدهای حاصله پاسخگو باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: با وجود ذخایر طبیعی غنی متأسفانه شاهد کاهش سطح درآمد خانوار و نبود انگیزه برای سرمایه‌گذاری هستیم.

میرکاظمی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته و برگزاری جلسات ستاد بودجه در آینده نزدیک، شاهد تحرک و تغییر ریل اقتصادی به سمت دولت اقتصاد محور و برنامه‌محور خواهیم بود.

وی افزود: ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری در استان‌ها و تفویض اختیار به استانداران در تجهیز منابع از محل فروش فضای‌های مازاد اداری و درآمدهای مالیاتی در راستای ایجاد بهره‌وری و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در استان‌ها، از اقدامات مهم دولت است.

برچسب ها :

ناموجود