راهپیمایی گسترده اردنی‌ها در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت

صدها اردنی در تظاهراتی در امان پایتخت این کشور شرکت کرده و مخالفت خود را با افزایش قیمت کالاها و سوخت و نیز استمرار اجرای قانون دفاع که در ابتدای شیوع کرونا تصویب شد، اعلام کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری الجزیره، تظاهرکنندگان در امان، به عملکرد و سیاست اقتصادی دولت اعتراض

کد خبر : 7477
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 10:21
راهپیمایی گسترده اردنی‌ها در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت

صدها اردنی در تظاهراتی در امان پایتخت این کشور شرکت کرده و مخالفت خود را با افزایش قیمت کالاها و سوخت و نیز استمرار اجرای قانون دفاع که در ابتدای شیوع کرونا تصویب شد، اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری الجزیره، تظاهرکنندگان در امان، به عملکرد و سیاست اقتصادی دولت اعتراض کرده و آزادی مخالفان بازداشت شده را خواستار شدند.

این راهپیمایی اعتراضی پس از نماز جمعه از مقابل مسجد الحسینی در مرکز شهر امان آغاز شد و معترضان با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی به مسیر خود تا میدان النخیل ادامه دادند.

این راهپیمایی با فراخوان احزاب مختلف این کشور از جمله کار اسلامی، آینده، مشارکت و نجات، اردن قدرتمندتر و گروه‌های مردمی به نام‌های جنبش متحد و جنبش مردمی تغییر برگزار شد.

سالم الفلاحات، معاون دبیرکل حزب مشارکت و نجات در حاشیه این راهپیمایی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: مردم اردن یکی پس از دیگری پیام‌های ملی می‌فرستند اما صدای آنها هرگز شنیده نمی‌شود بلکه قوانین نظامی و سایر قوانین خواست مردم را دور می‌زنند.

اردنی‌ها پس از یک سال و نیم از قانون دفاع که به دستور پادشاه برای مقابله با شیوع کرونا اجرا شد، این قانون را استفاده زورگویانه از قدرت دانسته و توقف آن را خواستار شدند، دولت اردن تا این لحظه واکنشی نشان نداده است.

طبق ماده ۱۲۴ قانون اساسی اردن، اگر اتفاقی رخ دهد که دفاع از کشور را در شرایط فوق‌العاده بطلبد، قانونی به نام قانون دفاع صادر می‌شود که به منزله قانون وضعیت فوق‌العاده بوده و اختیارات گسترده و بدون محدودیت و نانوشته‌ای را به شخص نخست وزیر می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود