رسانه‌های آمریکایی ابزاری برای تبلیغ علیه روسیه هستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که انتشار گزارش جدید درباره «تعرض» روسیه به اوکراین «بی‌معنا» است و آمریکا از برخی رسانه‌های خود به عنوان ابزاری برای کمپین‌های اطلاعاتی هدفمند علیه روسیه استفاده می‌کند.

بنا بر اعلام پسکوف، مسکو با نگرانی نظاره‌گر کمک ناتو به اوکراین برای افزایش نیروهای خود است.

این اظهارات پس از انتشار گزارش اختصاصی بلومبرگ مطرح می‌شود. در گزارش این پایگاه خبری آمده است مقامات آمریکایی اطلاعاتی مبنی بر حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین به دست آورده و آن را با متحدان اروپایی خود به اشتراک گذاشته اند.

روسیه همواره ادعاهای مبنی بر تعرض به خاک اوکراین را رد کرده است. پسکوف در این خصوص گفته است کسانی که نیروهای خود را به خارج مرزها می‌فرستند اکنون ما را متهم به «فعالیت‌های نظامی غیرعادی» در حریم خود می‌کنند.

کمی پیش‌تر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با انتقاد از ناتو بیان کرده بود این سازمان به تنش‌ها در اطراف مرزهای روسیه دامن می‌زند و تعرض روسیه به اوکراین چیزی بیش از یک افسانه نیست.

از سوی دیگر اخیرا آمریکا و استونی رزمایشی نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه برگزار کرده اند که این موضوع انتقاد مقامات روس را برانگیخته است. زاخارووا این رزمایش را نوعی نادیده گرفتن مسکو دانست و گفت  که این یکی از اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدانش علیه روسیه است.

آمریکا و اوکراین همواره روسیه را به فعالیت‌های «غیرعادی» در مرز اوکراین متهم کرده اند و هفته گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا نیز از نگرانی واشنگتن نسبت به چنین فعالیت‌هایی خبر داد. از سوی دیگر روسیه معتقد است آمریکا به تنش‌های بین دو کشور دامن می‌زند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا