رژیم صهیونیستی در آستانه جدا کردن قدس از کرانه باختری است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، اسون کوهن فون بورگسدورف، فرستاده اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری هشدار داد.

وی خطاب به تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «اسرائیل به مرحله نهایی جدا کردن کرانه باختری از قدس رسیده است.»

فرستاده اتحادیه اروپا که به همراه نمایندگان بیش از ۲۰ کشور اروپایی و همفکر در محل فرودگاه سابق قلندیا در کرانه باختری رفته بود درباره دو طرح رژیم صهیونیستی که آن‌ها می‌ترسند هر گونه چشم انداز کشور فلسطینی در آینده را از بین ببرد، اظهار نگرانی کرد.

وی افزود: طرح نخست نگران کننده برای اتحادیه اروپا ساخت نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ خانه شهرکی در منطقه‌ای ساخته نشده در شهرک معاله آدومیم، معروف به E۱ است. دومین طرح ساخت ۹ هزار خانه در منطقه اتاروت در شرق قدس در مکانی است که روزگاری فرودگاه قلندیا بود. این فرودگاه در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) افتتاح و در سال ۲۰۰۰ (۱۳۷۹) بسته شد.

به گفته این فرستاده اتحادیه اروپا، در این شرایط گفتگو بین طرف‌ها درباره یک کشور مستقل، متصل و دوام پذیر فلسطینی در آینده در حالی که قدس پایتخت هر دو طرف بر اساس مذاکرات درباره این مسئله باشد، غیر ممکن می‌شود.

کابینه کنونی رژیم صهیونیستی آشکارا اعلام کرده است ما نمی‌خواهیم وضعیت موجود را به خطر بیندازیم، اما اقداماتی که در حال اجراست، به نظر می‌رسد چیز دیگری را بیان می‌کند.

فرستاده اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان فلسطین توضیح داد: «شهرک‌های اسرائیلی نقض آشکار قانون بین المللی و مانعی عمده در برابر صلح عادلانه، پایدار و فراگیر بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی هاست و اتحادیه اروپا نمی‌تواند چشمان خود را در برابر چنین اقداماتی، ببندد.»

اتحادیه اروپا و بخش زیادی از جامعه بین المللی به راه حل دو دولتی برای منازعه اسرائیلی-فلسطینی بر اساس خطوط پیش از ۱۹۶۷ و قدس به عنوان پایتخت تقسیم شده دو طرف اعتقاد دارند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا