غول کوبایی به‌دنبال پنجمین طلای المپیک در ۴۲ سالگی!



پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ رقابت‌های المپیک در بخش مردان قصد دارد برای پنجمین مرتبه‌ی متوالی به مدال طلای المپیک پاریس برسد تا این افتخار را به تنهایی از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، میخاین لوپز اسطوره سنگین‌وزن کشتی فرنگی جهان از کوبا، با کسب ۴ مدال طلای المپیک، عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر مردان تاریخ در این رویداد بزرگ را یدک می‌کشد.

لوپز در المپیک‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ برای چهار مرتبه‌ی متوالی به مدال طلای رقابت‌های سنگین‌وزن کشتی فرنگی دست یافت تا بالاتر از الکساندر کارلین افسانه‌ای که ۳ طلا و یک نقره المپیک را در کارنامه خود دارد، قرار گیرد.

اما در شرایطی که پس از کسب مدال طلای المپیک توکیو، بسیاری بر این باور بودند که غول سنگین‌وزن کوبایی دیگر قید حضور در رقابت‌های المپیک‌ را بزند، وی قصد دارد در ۴۲ سالگی برای پنجمین مرتبه بر سکوی نخست المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار گیرد تا پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ادوار المپیک در بخش مردان و زنان شود.
لوپز در این‌باره گفت: می‌خواهم با کسب پنجمین مدال طلای المپیک عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ در رقابت‌های المپیک را از آن خود کنم.

در حال حاضر کائوری ایچو کشتی‌گیر تیم زنان ژاپن نیز با ۴ مدال طلای المپیک در کنار لوپز عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر ادوار المپیک را یدک می‌کشد. ایچو همچنین ۱۰ مدال طلای جهان را در کارنامه خود دارد.
لوپز نیز علاوه‌بر کسب ۴ مدال طلای المپیک، ۵ مدال طلای قهرمانی جهان را نیز در ویترین افتخارات خود دارد و در صورت کسب پنجمین طلای المپیک از کائوری ایچو جلو خواهد زد و به تنهایی عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک را از آن خود خواهد کرد.
انتهای پیام



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا