فرودگاه‌های ابها، ملک عبدالله و پالایشگاه آرامکو را با پهپاد هدف قرار دادیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیان ابعاد جدیدی از عملیات در قلب خاک عربستان گفت: اهداف نظامی در فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالله» و پالایشگاه‌های آرامکو در جده را با چهار پهپاد بدون سرنشین «صماد ۲» هدف قرار دادیم. همچنین یک هدف نظامی مهم

کد خبر : 8711
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 18:03
فرودگاه‌های ابها، ملک عبدالله و پالایشگاه آرامکو را با پهپاد هدف قرار دادیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیان ابعاد جدیدی از عملیات در قلب خاک عربستان گفت: اهداف نظامی در فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالله» و پالایشگاه‌های آرامکو در جده را با چهار پهپاد بدون سرنشین «صماد ۲» هدف قرار دادیم. همچنین یک هدف نظامی مهم در فرودگاه «ابها» را با پهپاد بدون سرنشین «صماد ۳» درخلال عملیات نظامی توازن قوا هشت نابود کردیم.

او در ادامه افزود: هدف‌های نظامی دیگری در ابها، جیزان و نجران با پنج پهپاد قاصف کی ۲ نابود شدند. به صورت کلی در عملیات توازن قوا هشت ۱۴ پهپاد بدون سرنشین مورد استفاده قرار گرفتند که همگی از سه نوع صماد ۲، صماد ۳ و قاصف کی ۲ بودند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اضافه کرد: نیرو‌های مسلح بر توانایی خود برای انجام عملیات تهاجمی بیشتر علیه دشمنان سعودی و اماراتی در چارچوب دفاع مشروع از مردم و میهن تاکید می‌کنند و ما تنش را با تنش جواب خواهیم داد تا تجاوز پایان یابد و محاصره متوقف شود.

به تازگی نیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند بخش وسیعی از استان راهبردی مأرب را که تخت اشغال ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان بود را با کمک قبائل و عشایر این استان که از ظلم و بی عدالتی ائتلاف متجاوز و عنصر تروریست وابسته به خسته شدند بودند را آزاد کند.

تحلیل‌گران بر این باورند آزادسازی استان مأرب به معنای شکست ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان است و این احتمال می‌رود بعد از گذشت هفت سال از شروع جنگ عربستان و امارات علیه مردم یمن که با حمایت مستقیم آمریکا و انگلیس بود، این جنگ پایان یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود