لهستان: مذاکرات مستقیم با لوکاشنکو جایز نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان، خواستار عدم رایزنی مستقیم با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، شد. موراویه‌تسکی مدعی شد: «مذاکره مستقیم با لوکاشنکو حکومت او بر بلاروس را مشروعیت می‌بخشد.» بحران مهاجران در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) در مرز بلاروس با “لهستان، لیتوانی و لتونی” جایی که

کد خبر : 8541
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 20:04
لهستان: مذاکرات مستقیم با لوکاشنکو جایز نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان، خواستار عدم رایزنی مستقیم با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، شد.

موراویه‌تسکی مدعی شد: «مذاکره مستقیم با لوکاشنکو حکومت او بر بلاروس را مشروعیت می‌بخشد.»

بحران مهاجران در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) در مرز بلاروس با “لهستان، لیتوانی و لتونی” جایی که مهاجران از ابتدای سال ۲۰۲۱ به آن‌جا هجوم آورده‌اند، به طرز چشمگیری تشدید شد.

هفته گذشته نیز ماتئوش موراویه‌تسکی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست تا «گامی مشخص» در راستای حل بحران مهاجران در لهستان بردارد و اعلام کرد: «به احتمال زیاد لهستان، لیتوانی و لتونی براساس ماده ۴ منشور ناتو، درخواست مشورتی ارائه دهند تا نشان دهند که تمامیت ارضی و استقلالشان در خطر است.»

 پیشتر از آن نیز کشور‌های اروپایی هشدار داده بودند که افزایش تنش در مرز‌ها ممکن است به درگیری با بلاروس منجر شود، آن‌ها معتقدند که الکساندر لوکاشنکو هزاران مهاجر را تشویق به هجوم به مرز‌ها کرده است.

در حال تکمیل…

برچسب ها :

ناموجود