محمود عباس: مردمان فلسطین در انتظار وعده‌های بایدن در راستای راهکار دو دولتی هستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با لیندا تامس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، با بیان اینکه اقدامات مستمر اسرائیل سبب تضعیف راه‌حل دو دولتی آن هم بصورت فوری و خطرناک می‌شود، افزود: ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل، کشتار ملت فلسطین، مصادره زمین‌های آنها،

کد خبر : 8421
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 3:03
محمود عباس: مردمان فلسطین در انتظار وعده‌های بایدن در راستای راهکار دو دولتی هستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با لیندا تامس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، با بیان اینکه اقدامات مستمر اسرائیل سبب تضعیف راه‌حل دو دولتی آن هم بصورت فوری و خطرناک می‌شود، افزود: ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل، کشتار ملت فلسطین، مصادره زمین‌های آنها، تخریب خانه‌ها، آواره کردن ساکنان فلسطینی از خانه‌های خود در محله‌های قدس و تلاش برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی، راه حل دو دولتی را که واشنگتن نیز از آن حمایت کامل می‌کند را از بین خواهد برد.

وی که در این دیدار سفیر آمریکا در سازمان ملل را از تمامی جزئیات و تحولات سرزمین‌های فلسطینی و تجاوز‌های مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین آگاه کرد، اقدام رژیم صهیونیستی در تروریستی خواندن شش سازمان مدنی فلسطینی را نیز رد کرد.

محمود عباس در این راستا افزود: ما به هیچ وجه این اقدامات رژیم صهیونیستی و همچنین ادامه آزار اسرا و توقیف پیکر‌های شهدا را نخواهیم پذیرفت.

رئیس تشکیلات خودگردان تاکید کرد: از صلح با رژیم صهیونیستی و برگزاری کنفرانس بین المللی تحت نظارت کمیته چهارجانبه صلح بین المللی حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در صورت اصرار مقامات اشغالگر اسرائیل بر انکار قرارداد‌های امضا شده و دور شدن از مسیر صلح، ما نیز گزینه‌هایی را در نظر داریم، افزود: ما نیز می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم تا بتوانیم از حقوق و منافع ملی مردم خود محافظت کنیم.

محمود عباس ادامه داد: مردمان فلسطین در انتظار این هستند که آمریکا به تعهد خود در حمایت از راه‌حل دو دولتی، رد شهرک‌سازی‌ها، حفظ وضعیت موجود در مسجد الاقصی، جلوگیری از اخراج فلسطینی‌ها از بیت المقدس و توقف جانبداری‌ها از رژیم صهیونیستی عمل کند.

وی ادامه داد: آن‌ها منتظرند تا امید‌ها برای پایان اشغالگری بار دیگر جوانه بزند و حق فلسطینیان در تعیین سرنوشت و دستیابی به آزادی و استقلال به رسمیت شناخته شود.

رئیس تشکیلات خودگردان تاکید کرد: رام الله باید تلاش خود را بمنظور برگزاری انتخابات فلسطین و تشکیل دولت وحدت ملی که همه طرف‌ها در آن به قوانین بین المللی پایبند باشند، بکار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود