مذاکرات برجامی علی باقری با نماینده روسیه و اتحادیه اروپا در وین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار پیامی در فضای مجازی اعلام کرد امروز با «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی در وین درباره مسائل برجام گفتگو و رایزنی کرده است. وی با انتشار تصویر نشست هیئت ایرانی و هیئت روس در توئیتر

کد خبر : 47283
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 آگوست 2022 - 14:46
مذاکرات برجامی علی باقری با نماینده روسیه و اتحادیه اروپا در وین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار پیامی در فضای مجازی اعلام کرد امروز با «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی در وین درباره مسائل برجام گفتگو و رایزنی کرده است.

وی با انتشار تصویر نشست هیئت ایرانی و هیئت روس در توئیتر خود نوشت: امروز با دکتر علی باقری‌کنی، رئیس هیئت ایران در مذاکرات وین درباره برجام گفتگو کردم.

اولیانوف در در ادامه افزود: مثل همیشه ما تبادل‌نظر‌های صریح، عمل‌گرایانه و سازنده داشتیم، درباره راه‌ها و ابزار‌های غلبه بر آخرین مسائل مهم و باقی‌مانده (برجام).

این دیپلمات ارشد روسیه همچنین در توئیت دیگری اعلام کرد پیش از دیدار با علی باقری، با «انریکه مورا»، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در گفتگو‌های وین دیدار کرده و درباره «برداشتن گام‌های لازم برای احیای برجام» با او گفتگو کرده است.

علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در ادامه رایزنی‌های برجامی در وین همچنین با «انریکه مورا»، هماهنگ‌کننده گفتگو‌های طرف‌های برجام و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در هتل «پله‌کوبورگ» دیدار و گفتگو کرد. علی باقری امروز صبح در رأس هیأتی برای حضور در دور جدید گفتگو‌های رفع تحریم‌ها وارد شهر وین شد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به توافق برجام در دولت سیزدهم، از اوایل دی‌ماه پارسال در وین آغاز شد، اما به علت جدی‌نبودن واشنگتن، این گفتگو‌ها در اسفندماه متوقف شد. بعد از چند ماه وقفه، دور جدید مذاکرات در هفتم و هشتم تیرماه در دوحه قطر برگزار شد، اما تاکنون به نتیجه مشخص و روشنی منجر نشده است و سرنوشت برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

علی باقری روز چهارشنبه با اعلام سفرش به وین، پایتخت اتریش، برای شرکت در دور جدید گفتگو‌های رفع تحریم‌ها و احیای برجام در توئیتر شخصی خود نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسؤولیت بر عهده آن‌هایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند. آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل کنند.

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز شامگاه دیروز از عزیمت خود به وین برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای بر اساس پیشنهاد جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد. رابرت مالی در فضاسازی جدید آمریکا پیش از این مذاکرات، نوشت: انتظارات ما محدود است، اما ایالات متحده از تلاش‌های اتحادیه اروپا استقبال می‌کند و آماده تلاش برای دستیابی به توافق با حسن نیت است.

این مقام آمریکایی مدعی شد: به زودی روشن خواهد شد که آیا ایران هم برای این موضوع آمادگی دارد یا خیر.

برچسب ها :

ناموجود