مشخص شدن اعلام نتایج انتخابات عراق

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون عالی انتخابات عراق امروز(یکشنبه) اعلام کرد نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور ظرف دو روز آتی مشخص می شود.

«عماد جمیل محسن» عضو تیم رسانه ای کمیسیون عالی انتخابات عراق به خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: نتایج نهایی انتخابات انتظار می رود تا دو روز آتی اعلام شود.

او در ادامه افزود: شکایات تأثیر فراوانی بر نتایج انتخابات داشته اند؛ چرا که برخی حوزه های رأی گیری را که هیئت قضایی ابطال کرده است، سبب تغییر کرسی های پارلمان شده است.

گفتنی است با اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی عراق، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند.

همچنین شماری از شهرهای عراق پس از اعلام نتیجه اولیه، شاهد اعتراضات متعدد به نتیجه انتخابات بودند. معترضان خواستار شمارش دستی کلیه آرا شدند و معتقد بودند در شمارش الکترونیکی آرا دستکاری صورت گرفته است.

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. در این انتخابات که به صورت پیش از موعد (زودهنگام) برگزار شد، ۳،۲۴۹ نامزد از ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب، به همراه برخی نامزد‌های مستقل برای کسب ۳۲۹ کرسی پارلمان رقابت کردند. پنجمین انتخابات پارلمان عراق در حالت طبیعی می‌بایست در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شد، اما بنا به شرایط بحرانی کشور با برنامه‌ریزی هیات دولت انتخابات در اکتبر سال جاری برگزار شد.

در این انتخابات جریان صدر به رهبری «مقتدی الصدر» بیشترین کرسی ها را کسب کرد. گروه‌های مقاومت معتقدند در جریان انتخابات تقلب شده است. محمد البلداوی، عضو ائتلاف الفتح پیشتر در گفتگویی تلویزیونی چهار کشور خارجی از جمله انگلیس را به دست بردن و تغییر نتایج آن متهم کرد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا