ممنوعیت فروش فناوری‌های سایبری رژیم صهیونیستی به عربستان و امارات متحده عربی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی فاش کرد: اسرائیل به شدت نگران افزایش موج حملات سایبری است. به همین منظور تل آویو می‌خواهد لیست مشتریان خود برای خرید تجهیزات و فناوری‌های سایبری را بسیار محدود کند.

این روزنامه در گزارش خود فاش کرد: مکزیک، مراکش، عربستان و امارات از جمله کشور‌هایی هستنند که دیگر اجازه خرید تجهیزات و فناوری‌های سایبری از رژیم صهیونیستی را نخواهند داشت.

پیشتر ۱۰۲ کشور مجاز به خرید تجهیزات و فناوری‌های سایبری از رژیم صهیونیستی بودند که به گفته این روزنامه صهیونیستی این تعداد به دلیل افزایش نگرانی مقامات صهیونیست به ۳۷ کشور کاهش پیدا کرده است.

کانادا، انگلیس، آمریکا، بلژیک، فرانسه، پرتغال، کره جنوبی، رومانی، سوئد، هلند، سوئیس استرالیا، اتریش و جمهوری چک از جمله کشور‌هایی هستند که می‌توانند از رژیم صهیونیستی تجهیزات سایبری خریداری کنند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در واکنش به این گزارش اعلام کرد: در صورت نقض هر کدام از قوانین و محدودیت‌های جدید برای خرید تجهیزات سایبری، شرکت های متخلف جریمه خواهند شد.

ممنوعیت فروش فناوری های جاسوسی سایبری به عربستان و امارات متحده عربی نشان می دهد تل آویو در گذشته همکاری نزدیکی در این زمینه با این دو کشور داشته است. با این حال، به نظر می رسد این اقدام تل آویو صرفا یک ژست سیاسی باشد و رژیم صهیونیستی به همکاری های خود با این دو کشور ادامه دهد. 

آمریکا و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بار‌ها مورد هدف باج افزار‌ها و هکر‌های مختلف قرار گرفته اند و اطلاعات مهمی از مراکز بزرگ و حساس آن‌ها به بیرون درز کرده است. مقامات آمریکایی و صهیونیستی هر بار مسئولیت این حملات سایبری را متوجه هکر‌هایی از ایران و روسیه می‌دانند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا