موضعگیری جانبدارانه مقام سازمان ملل درباره جنایت جدید رژیم صهیونیستی در غزه

“تور ونسلند” هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه عصر جمعه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: عمیقا از تشدید تنش بین نظامیان اسرائیل و  فلسطینی، از جمله قتل هدفمند یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین در روز جمعه در داخل غزه، نگران هستم.

وی افزود: این درگیری ها در میان تنش های فزاینده در سراسر کرانه باختری اشغالی و نوار غزه در هفته های اخیر رخ می دهد.

این مقام سازمان ملل گفت: در چند ساعت گذشته دست کم ۱۰ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. از گزارش ها مبنی بر کشته شدن یک کودک پنج ساله در این حملات بسیار ناراحت شده ام. هیچ توجیهی برای هرگونه حمله علیه غیرنظامیان وجود ندارد.

وی افزود: ادامه تشدید تنش بسیار خطرناک است،  پرتاب موشک ها باید فوری متوقف شود. من از همه طرف ها می خواهم از اقداماتی که باعث تشدید تنش ها می شود خودداری کنند.

ونسلند ادامه داد: خطر از دست رفتن پیشرفت‌های بازگشایی تدریجی غزه از زمان  توقف روند تشدید تنش‌ها در ماه مه وجود دارد و این تنش ها در زمانی که منابع جهانی تحت فشار قرار گرفته و حمایت مالی بین‌المللی از کمک های بشردوستانه جدید در غزه به راحتی در دسترس  نمی باشد، به نیازهای بشردوستانه دامن می زند.

وی ادامه داد: سازمان ملل متحد با همه طرفها در ارتباط است تا از درگیری بیشتر جلوگیری کند. این درگیری ها می توانند عواقب ویرانگری  به ویژه برای غیرنظامیان داشته باشند.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه مدعی شد: همه طرف ها مسوولند تا از افزایش تنش ها جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عصر امروز جمعه عملیاتی موسوم به «صبح صادق» را آغاز کرده و به اهدافی در نوار غزه حمله کرده است.

در همین رابطه، خبرگزاری «شهاب» اعلام کرد که اشغالگران یک واحد مسکونی در برج فلسطین در خیابان الشهداء در غرب شهر غزه را هدف قرار دادند.

اشغالگران اسرائیلی از ترس حملات راکتی و موشکی مقاومت فلسطین، از شهرک‌نشینان ساکن اطراف نوار غزه خواستند تا در مراکز امن و پناهگاه‌ها مستقر شوند.

شبکه پخش رژیم صهیونیستی “کان” در گزارشی تأیید کرد که ارتش این رژیم یک مقام ارشد جنبش جهاد اسلامی در غزه را ترور کرده است.

این فرد که تیسیر الجعبری نام داشته است، در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مواضع جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه به شهادت رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز اعلام کرد که تمام بیمارستان‌های این باریکه به دنبال حملات بی امان رژیم صهیونیستی به این بخش از فلسطین در آمادگی کامل به سر می‌برد.

براساس گزارش منابع بیمارستانی فلسطینی، شمار شهدای فلسطینی نیز افزایش یافت و به ۱۰ تن رسید.

در حملات رژیم صهیونیستی نام یک کودک پنج ساله نیز به چشم میخورد، همچنین در این حملات تاکنون ۵۵ نفر زخمی شدند.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که ۸۰ موشک از غزه شلیک شده است که ۴۶ عدد از آن به اسرائیل رسیده و تنها ۳۳ موشک رهگیری شده است.

براساس گزارش نیروهای مقاومت، این موشک‌ها به سوی تل آویو و شهرهای واقع در مرکز اسرائیل شلیک شده است.

مقاومت فلسطین همچنین در نواز غزه لحظاتی پیش شهر “سدیروت” در مجاورت باریکه غذه را هدف موشکی قرار داد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا