میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان به کمک فوری نیاز دارند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان در گفتگوی اختصاصی با سی ان ان، تاز نیاز فوری میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان به کمک‌های فوری سخن گفت. او گفت: پاکستان بسته کمک‌های قابل توجهی برای پاکستان ارسال کرده است. ارزش این کمک‌ها سی میلیون دلار است. ما با فاجعه‌ای انسان در افغانستان

کد خبر : 9015
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 0:03
میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان به کمک فوری نیاز دارند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان در گفتگوی اختصاصی با سی ان ان، تاز نیاز فوری میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان به کمک‌های فوری سخن گفت.

او گفت: پاکستان بسته کمک‌های قابل توجهی برای پاکستان ارسال کرده است. ارزش این کمک‌ها سی میلیون دلار است. ما با فاجعه‌ای انسان در افغانستان مواجه هستیم. برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرده است که بیست و سه میلیون نفر از مردم افغانستان در زمستان امسال با کمبود حاد مواد غذایی مواجه خواهند بود. زمستان افغانستان شروع شده است.

او همچنین گفت: هفتاد درصد مردم افغانستان همین حالا هم غذای کافی ندارند. شصت درصد افغان‌ها نیز برای تامین غذای خود از دیگران قرض می‌گیرند. بیش از سی درصد افغان‌ها نیز با کمبود دارو مواجه هستند. بر اساس برخی از گزارش‌های تکان دهنده، زنان افغان فرزندان خود را می‌فروشند فقط برای اینکه بتوانند اقلام مصرفی خانوار‌های خود را تامین کنند. اگر چنین اتفاقی در کشور‌های غربی رخ می‌داد چه واکنش‌هایی بروز می‌کرد؟!

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد و با تصرف سریع‌تر از حد انتظار کابل از سوی گروه طالبان، آمریکا و متحدانش روند خروج از افغانستان را به شکلی سراسیمه و بی‌نظم و غیرمسئولانه تسریع کردند و سرانجام به ۲۰ سال اشغالگری در این کشور پایان دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود