نشریه فوربز: آمریکایی‌ها به ملتی بی‌میل به کار تبدیل شده‌اند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فوربز در گزارشی با استناد به داده‌های پژوهش اخیر با عنوان «بازگشایی‌های شغلی و گردش کار» (Job Openings and LaborTurnover/ JOLTS) از عدم تمایل شهروندان آمریکایی به کار کردن و ترک کردن شغل از سوی ۴.۴ میلیون آمریکایی در ۱ ماه گذشته خبر داد.

این نشریه در گزارش خود با عنوان «ما به ملتی ترک کننده تبدیل شدیم» نوشت: «در ماه سپتامبر سال جاری ۴.۴ میلیون آمریکایی شغل خود را ترک کردند، آن‌ها یا به طور کل کار را کنار می‌گذارند یا به شغل جدیدی روی می‌آورند.»

این نشریه در ادامه نوشت: «آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار فرصت شغلی دارد که به معنای افزایش پیش از همه‌گیری کروناست. در ماه نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۸) تعداد فرصت‌های شغلی ۶ میلیون ۸۰۰ هزار فرصت اعلام شده بود. اما در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه، تعداد استخدام‌های جدید ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام شد در حالی‌که تعداد استعفا یا کناره‌گیری از شغل ۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود.»

در بخش بعدی این نشریه با بیان آن‌که ترک کار به معنای یک اقدام داوطلبانه ازسوی فرد شاغل تلقی می‌شود و این تصمیم با اطمینان از آن‌که کارفرما می‌تواند شخصی را جایگزین آن فرد کند اتخاذ می‌شود، مجموع کل ترک شغل‌ها را شامل ترک کار به صورت اختیاری و اخراج، تعدیل نیرو و سایر موارد مشابه دانست.

بنابر اعلام فوربز: «ترک کار در بخش‌هایی بیشتر است که کار‌های بیشتر حضوری انجام شده و حقوق پایین است، همچنین آمریکا در زمینه هنر، سرگرمی، و تفریح بیشترین استعفا را شاهد بوده است. پس از آن نیز بیشتر ترک شغل‌ها در زمینه آموزش و بیمه بوده است.»

نشریه فوربز دلیل این اقدام از سوی مردم آمریکا را این‌گونه بیان کرد: «گاهی تلاقی رویداد‌ها باعث چنین چیزی می‌شود، پس از آن‌که اقتصاد بعد از همه‌گیری به حالت اولیه بازگشت، مردم بار دیگر اعتماد کردند و احساس راحتی بیشتری برای بیرون رفتن از خانه داشتند. در دوران شیوع شدید کرونا تجارت‌های مختلف متوجه شدند باید روش خود را تغییر دهند. در جریان این مسئله بسیای افراد اخراج شدند. در زمان محدودیت‌ها کرونایی خیلی از مردم به بازنگری در زندگی، کار و شغل خود پرداختند. بیشتر آن‌ها در همین راستا متوجه شدند شغل همیشگی خود را نمی‌خواهند و تمایل دارند تا به دنیای کاری جدیدی وارد شوند.»

در ادامه آمده است: «بیشتر آن‌هایی که از رؤسای خود خسته شدند، از حقوقشان ناراضی بودند یا استرس همه‌گیری را داشتند تصمیم گرفتند، حتی اگر فرصت شغلی دیگری هم نداشته باشند، استعفای خود را ارائه دهند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که باید برای سلامت روانشان هم شده، از کاری که آن‌ها را دلزده و خسته می‌کند، دست بردارند.»

دلیل دیگری که از سوی این نشریه برای استعفای افراد از کارشان آورده شده مربوط به مادران شاغل است و آمده است: «این مادران در دواران همه‌گیری با مشکل نگهداری از کودکانشان همزمان با کار مواجه شدند.»

در انتهای این گزارش نیز فوربز پیش‌بینی کرد حجم انبوه استعفا و جستجو برای استعداد در نیروی کار تا آینده نیز ادامه خواهد داشت. البته داده‌های این گزارش شامل میلیون‌ها نیروی کاری نمی‌شود که نامشان در دولت به عنوان شاغل ثبت نشده است و چنانچه آن‌ها نیز در نظر گرفته شوند، آمار استعفا و ترک شغل بسیار بیشتر از این خواهد بود.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا