نگرانی آمریکا از دست یافتن هند به سامانه اس-۴۰۰ روسیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (سه شنبه) در نشستی مطبوعاتی گفت: آمریکا همچنان نگران تصمیم دهلی نو برای خرید سامانه‌های موشکی میان برد اس-۴۰۰ روسیه است و بار‌ها این نگرانی را به شرکای خود در هند ابراز کرده است. کربی در ادامه افزود: من

کد خبر : 8155
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 16:02
نگرانی آمریکا از دست یافتن هند به سامانه اس-۴۰۰ روسیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (سه شنبه) در نشستی مطبوعاتی گفت: آمریکا همچنان نگران تصمیم دهلی نو برای خرید سامانه‌های موشکی میان برد اس-۴۰۰ روسیه است و بار‌ها این نگرانی را به شرکای خود در هند ابراز کرده است.

کربی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم ما با شرکای هندی خود در خصوص نگرانی مان به دلیل این سیستم بسیار واضح بودیم، بیشتر از این چیزی ندارم که بگویم، اما یقینا نگرانی‌هایی در این خصوص داریم.

الکساندر میخیف، رئیس شرکت دولتی فروش تسلیحات روسیه (روسوبورونکسپورت) روز گذشته در نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۱ گفت که روسیه تحویل سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ را زودتر از موعد مقرر به هند آغاز کرده و قبلاً متخصصان هندی را برای بهره برداری از سامانه‌های اس-۴۰۰ آموزش داده است. همچنین اولین مجموعه هنگ سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ تا پایان سال به هند تحویل داده خواهد شد.

دهلی نو در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که قصد دارد سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ ساخت روسیه را خریداری کند. به همین منظور در سفر اکتبر ۲۰۱۸ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه به هند قراردادی به ارزش ۵.۴۳ میلیارد دلار برای تحویل ۵ مجموعه از سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ «تریومف» امضا شد.

آمریکا به چند دلیل از سامانه اس ۴۰۰ می‌ترسد که یکی از آن‌ها قدرت این سامانه است. در واقع سامانه اس-۴۰۰ روسیه بسیاری از مفاهیم جنگ را تغییر و برتری نیروی هوایی کشور‌های بزرگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد. روسیه این سامانه را به چندین کشور از جمله الجزایر، ترکیه، چین و هند فروخته است. ارتش روسیه موفق شد به لطف این سامانه در سال ۲۰۰۷ برتری شگفت‌انگیزی به دست بیاورد؛ چرا که سامانه اس-۴۰۰ قادر به شناسایی و رهگیری دقیق اهداف در مسافت بیش از ۲۰۰ کیلومتر و منفجر کردن آن‌هاست.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود