هشدار روسیه درباره سناریوی احتمالی فاجعه بار در افغانستان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که اگر مقامات کابل نتوانند وضعیت را عادی کنند و به مردم این کشور کمک نشود، ممکن است تحولات این کشور بر اساس یک سناریوی فاجعه بار پیش برود.

پاتروشف اضافه کرد: اگر مقامات جدید کابل نتوانند وضعیت را عادی کنند و جامعه جهانی نتواند به طور موثر از مردم افغانستان حمایت کند، ممکن است رویداد‌ها در این کشور بر اساس یک سناریوی فاجعه‌بار از جمله دور جدید جنگ داخلی، فقر عمومی مردم این کشور و گرسنگی پیش برود.

او در ادامه افزود: نباید اجازه داد که افغانستان بار دیگر به عرصه‌ای برای ماجراجویی‌های ژئوپولیتیک نسنجیده بازیگران خارجی تبدیل شود. منظورم در مرحله اول تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای استقرار در منطقه از جمله در کشور‌های مستقل مشترک المنافع به بهانه وخامت وضعیت در افغانستان است. چنین ابتکاراتی باید مطابق با تصمیماتی که قبلا در سطوح عالی اتخاذ شده است، خنثی شود.

ساعاتی پیش نیز «هنیکن هیوتفلت» وزیر خارجه نروژ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کشورش متعهد شده ۲۳ میلیون دلار به افغانستان کمک کند.

با وضعیت بد اقتصادی در افغانستان، سازمان ملل متحد ماه گذشته صندوقی را با هدف رساندن کمک‌ها به‌صورت مستقیم به خانواده‌های نیازمند  ایجاد کرد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا