هشدار شورای امنیت ملی روسیه نسبت به افزایش تحرکات اوکراین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گربنکین، معاون دبیر شورای امنیت روسیه امروز (یکشنبه) در گفت‌و‌گو با روزنامه روسییسکایا گازتا اعلام کرد که اخیرا خطر تحرکاتی توسط سرویس‌های ویژه اوکراینی و سازمان‌های رادیکال کریمه و همچنین فعالیت‌های اقتصادی دریایی در دریای سیاه افزایش یافته است. وی افزود، به ویژه جرایم فرامرزی

کد خبر : 8797
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 20:02
هشدار شورای امنیت ملی روسیه نسبت به افزایش تحرکات اوکراین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گربنکین، معاون دبیر شورای امنیت روسیه امروز (یکشنبه) در گفت‌و‌گو با روزنامه روسییسکایا گازتا اعلام کرد که اخیرا خطر تحرکاتی توسط سرویس‌های ویژه اوکراینی و سازمان‌های رادیکال کریمه و همچنین فعالیت‌های اقتصادی دریایی در دریای سیاه افزایش یافته است.

وی افزود، به ویژه جرایم فرامرزی مرتبط با جابجایی غیرقانونی سلاح، مهمات و مواد منفجره و همچنین قاچاق مواد مخدر، کالا، محموله و سوخت در این منطقه افزایش یافته است.

افزون بر این، بنا به گفته معاون دبیر شورای امنیت روسیه، کی‌یف، به فعالیت‌های کمپین‌های دروغ‌پراکنی درباره شهروندان روس که در کریمه و دیگر نقاط دنیا زندگی می‌کنند ادامه داده است.

گفتنی است امروز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در سخنانی از کشورهای عضو ناتو درخواست کرد ارسال سلاح به اوکراین و فعالیت‌های تحریک‌آمیز در مرز روسیه را متوقف کنند.

 آمریکا و اوکراین همواره روسیه را به فعالیت‌های «غیرعادی» در مرزها متهم کرده‌اند. هفته گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا، از نگرانی واشنگتن درباره چنین فعالیت‌هایی خبر داد. ادعاهای آمریکا در حالی مطرح می‌شود که سفارت روسیه با انتشار بیانیه‌ای از آمریکا خواسته است کی‌یف را به بازگشت به تعهدات خود در چارچوب توافق مینسک تشویق کند.

گفتنی است، پس از استقلال اوکراین از روسیه درپی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، همواره روابط این دو کشور تنش‌آمیز بوده است. این در حالی است که روسیه معتقد است کشورهای غربی و به ویژه آمریکا به این تنش‌ها دامن می‌زنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود