همچنان فرضیه سلاح بیولوژیک بودن کرونا برای چین مطرح است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا در مصاحبه‌ای همچنان بر سلاح بیولوژیک بودنِ ویروس کرونا تاکید کرد. او در بخشی از مصاحبه خود گفت: «همچنان این فرضیه پابرجاست که ویروس کرونا سلاحی بیولوژیک است که از آزمایشگاهی در چین به بیرون درز پیدا کرده است.» کارشناس صهیونیست

کد خبر : 8901
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 0:06
همچنان فرضیه سلاح بیولوژیک بودن کرونا برای چین مطرح است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا در مصاحبه‌ای همچنان بر سلاح بیولوژیک بودنِ ویروس کرونا تاکید کرد.

او در بخشی از مصاحبه خود گفت: «همچنان این فرضیه پابرجاست که ویروس کرونا سلاحی بیولوژیک است که از آزمایشگاهی در چین به بیرون درز پیدا کرده است.»

کارشناس صهیونیست سپس در این مصاحبه از فائوچی پرسید: «آیا امکانش هست که آن‌ها مشغول کار بر روی این ویروس بودند و به یکباره به بیرون درز کرده باشد؟»

او در پاسخ گفت: «این چیزی است که امیدواریم در نهایت به آن بپردازیم تا برای مردم در آینده راه‍گشای مقابله با چنین مسائلی باشد.»

البته او در بخشی دیگر از سخنان خود در این مصاحبه ۲۰ دقیقه‌ای گفت: «ما همچنان نمی‌دانیم ریشه اصلی این ویروس از کجاست. البته این خیلی طبیعی است که با نوع طبیعی و جهش‌یافته سارس، مرس یا ابولا رو به رو باشیم.»

چندین ماهِ پیش «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا خواستار انجام تحقیقاتی درباره منشأ کرونا شد و گفت که فرضیه احتمالی برای منشأ کرونا، انتقال آن از حیوان به انسان یا نشات گرفته از آزمایشگاه است.

پس از بازدید گروهی از کارشناسان بین المللی سازمان جهانی بهداشت که نتوانستند به نتیجه‌ای برای منشا ویروس کرونا از چین برسند، چین را تحت فشار قرار دادند تا یک تحقیق جدید در مورد منشا این بیماری انجام دهند.

تئوری نشت آزمایشگاهی می‌گوید که ویروس از یک مرکز تحقیقاتی در ووهان، شهری که برای اولین بار در آن سرایت گزارش شد، منتشر شده است. این تئوری ثابت نشده و چین بار‌ها آن را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود