وزارت خزانه داری آمریکا: تورم تا سال آینده بالا خواهد ماند

به گزارش ایرنا، یلن رییس دستگاه خزانه داری ایالات متحده در مصاحبه با شبکه سی ان ان پیش بینی کرد که تورم تا سال آینده به دلیل آنچه قبلاً اتفاق افتاده بالا خواهد ماند، اما من انتظار دارم تا نیمه دوم سال آینده بهبود یابد. نرخ تورم سالانه در ایالات متحده در سپتامبر (مهر ماه) ۲۰۲۱

کد خبر : 271
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اکتبر 2021 - 1:27
وزارت خزانه داری آمریکا: تورم تا سال آینده بالا خواهد ماند

به گزارش ایرنا، یلن رییس دستگاه خزانه داری ایالات متحده در مصاحبه با شبکه سی ان ان پیش بینی کرد که تورم تا سال آینده به دلیل آنچه قبلاً اتفاق افتاده بالا خواهد ماند، اما من انتظار دارم تا نیمه دوم سال آینده بهبود یابد.

نرخ تورم سالانه در ایالات متحده در سپتامبر (مهر ماه) ۲۰۲۱ به بالاترین میزان در ۱۳ سال گذشته یعنی ۵.۴ درصد رسید.

وزیر خزانه داری آمریکا مسائل مربوط به بیماری همه گیری کرونا و مشکلات عرضه را به عنوان برخی از دلایل رشد اخیر تورم با سریع ترین سرعت خود در ۳۰ سال اخیر در آمریکا ذکر کرد.

یلن توضیح داد که بحران کووید به طور قابل توجهی هزینه خدمات را کاهش داد و باعث تخصیص مجدد هزینه ها به سمت کالاها شد.

وی همچنین تاکید کرد که عرضه کالا به آمریکایی ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، اما همچنان فشار وجود دارد.

با شیوع ویروس کرونا در آمریکا در دو سال گذشته تورم در این کشور روند صعودی داشته است و لری سامرز کارشناس اقتصادی و وزیرخزانه داری آمریکا در دولت باراک اوباما از بالا رفتن نرخ تورم در کشورش اظهار نگرانی کرد.

سامرز در پیام ویدئویی گفت: من برای مدت طولانی نگران بودم، و اکنون بیشتر نگران هستم.

یلن وزیر خزانه داری دولت بایدن نیز در مصاحبه با سی ان ان به سخنان سامرز پرداخت و گفت: من فکر می کنم که وی اشتباه می کند، من فکر نمی کنم ما در حال از دست دادن کنترل تورم هستیم.

برچسب ها :

ناموجود