وزیر خارجه الجزایر: زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب رسیده است

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از شبکه روسیه الیوم ، «رمطان لعمامرة» افزود:  صندلی سوریه [ در اتحادیه عرب ] باید بدون دخالت در سیاست‌های دمشق  و کسانی که آن بر این کشور حکمرانی می‌کنند به آن بازگرداند.   این دیپلمات الجزایری با یادآوری اینکه لغو عضویت سوریه در اتحادیه عرب راه حل نیست،

کد خبر : 6894
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 0:03
وزیر خارجه الجزایر: زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب  رسیده است

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از شبکه روسیه الیوم ، «رمطان لعمامرة» افزود:  صندلی سوریه [ در اتحادیه عرب ] باید بدون دخالت در سیاست‌های دمشق  و کسانی که آن بر این کشور حکمرانی می‌کنند به آن بازگرداند.  

این دیپلمات الجزایری با یادآوری اینکه لغو عضویت سوریه در اتحادیه عرب راه حل نیست، تاکید کرد که کشورش به هیچ عنوان با تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب موافق نبود. 

وزیر خارجه الجزایر ادامه داد: اکنون ما به آینده نگاه خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد که الجزایر در نشست سران کشورهای عربی برای نزدیک کردن برادران عرب به یکدیگر و واقع گرایی تلاش خواهد کرد. 

لعمامرة سفر وزیر خارجه امارات به دمشق را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این سفر به از بین بردن موانع بین سوریه و سایر کشورهای عربی کمک کند تا اهداف اتحادیه عرب بار دیگر محقق شود. 

پیشتر «عبدالمجید تبون» رییس جمهوری الجزایر در مراسم افتتاحیه کنفرانس روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی این کشور در کاخ ملل در باشگاه کاج الجزیره اعلام کرد که این کشور در ماه مارس میزبان نشست سران کشورهای عربی خواهد بود.

عضویت سوریه از نوامبر ۲۰۱۱ در اتحادیه عرب به حالت تعلیق درآمد.

اتحادیه کشورهای عرب یک سازمان بین‌المللی منطقه‌ای شامل ۲۲ کشور عمدتا عربیِ جنوب غرب آسیا (۱۲ کشور) و شمال آفریقا (۱۰ کشور) است که در ۲۲ مارس ۱۹۴۵ با ۶ عضو موسس مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان و «فرا اردن» (اردن کنونی) بنیان نهاده ‌شد و یمن نیز چند روز بعد در ۵ مه ۱۹۴۵ به آن پیوست. این اتحادیه ۲۲ عضو اصلی و ۴ عضو ناظر دارد.

برچسب ها :

ناموجود