وضعیت آب و هوا، امروز ۲ خرداد ۱۴۰۲ / افزایش دما در نوار جنوبی کشور از فردا


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه در نوار جنوبی کشور افزایش دما رخ می‌دهد، گفت: امروز هم شاهد بارش‌های پراکنده باران در بخش‌هایی از کشور خواهیم بود.

به گزارش «انتخاب»، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه دوم خرداد پرداخت و گفت: امروز بارش‌ها به شکل رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: این شرایط امروز در بخش‌های جنوبی کشور از جمله استان‌های یزد، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان هم برقرار است.

به گفته رفیعی روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار خواهد بود و فردا بعد از ظهر در بخش‌هایی از شمال غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، استان مرکزی، قم، اصفهان، یزد و شرق سمنان رگبار پراکنده رخ می‌دهد. 

وی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب کشور مجددا بارش خواهیم داشت و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، تهران و دامنه‌های جنوبی استان‌های البرز و همینطور گیلان و غرب مازندران، ارتفاعات کرمان، یزد و اصفهان هم بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد در ساعات بعدازظهر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: از لحاظ شرایط دمایی هم از روز چهارشنبه تا پایان هفته در نوار جنوبی کشور افزایش دما رخ خواهد داد و طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که سبب خیزش گردوخاک در این مناطق می‌شود. 

رفیعی با بیان اینکه امروز در تهران گاهی وزش باد شدید می‌شود، افزود: بیشینه دمای پایتخت برای امروز ۳۲ درجه پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما هم امروز به ۲۲ درجه رسید.



منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا