پایان بازشماری آرای انتخابات عراق

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، کمیسیون انتخابات عراق امروز (پنجشنبه) از پایان روند بازشماری دستی آرا و همخوانی ۱۰۰ درصدی آرای دستی با نتایج شمارش الکترونیکی خبر داد. این کمیسیون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس تصمیم مرجع قضایی انتخابات، کمیسیون تمامی عملیات شمارش و بازشماری دستی آرا را 

کد خبر : 9108
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 16:02
پایان بازشماری آرای انتخابات عراق

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، کمیسیون انتخابات عراق امروز (پنجشنبه) از پایان روند بازشماری دستی آرا و همخوانی ۱۰۰ درصدی آرای دستی با نتایج شمارش الکترونیکی خبر داد.

این کمیسیون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس تصمیم مرجع قضایی انتخابات، کمیسیون تمامی عملیات شمارش و بازشماری دستی آرا را  که آخرین آن حوزه انتخاباتی استان نینوا بود، با حضور نمایندگان نامزدها، ناظران بین المللی و خبرنگاران به پایان رساند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «نتیجه شمارش و مرتب‌سازی دستی  با نتایج شمارش و مرتب‌سازی الکترونیکی به میزان ۱۰۰ درصد یکسان است. کمیته، گزارش‌های خود را به هیئت کمیسیون ارائه کرد تا نتایج به کمیسیون قضایی انتخابات ارسال شود.»

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. در این انتخابات که به صورت پیش از موعد (زودهنگام) برگزار شد، ۳،۲۴۹ نامزد از ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب به همراه برخی نامزد‌های مستقل برای کسب ۳۲۹ کرسی پارلمان رقابت کردند. پنجمین انتخابات پارلمان عراق در حالت طبیعی می‌بایست در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شد، اما بنا به شرایط بحرانی کشور با برنامه‌ریزی هیئت دولت، انتخابات در اکتبر سال جاری برگزار شد.

در این انتخابات جریان صدر به رهبری «مقتدی الصدر» بیشترین کرسی‌ها را کسب کرد. گروه‌های مقاومت معتقدند در جریان انتخابات تقلب شده است. محمد البلداوی، عضو ائتلاف الفتح پیشتر در گفت‌وگویی تلویزیونی چهار کشور خارجی از جمله انگلیس را به دست بردن و تغییر نتایج آن متهم کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود