پکن درباره تایوان مصالحه نمی‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: پکن درباره موضوع تایوان مصالحه نخواهد کرد.

این مقام ارشد چینی با تاکید بر این موضوع که آمریکا نباید در موضوع تایوان این توهم را داشته باشد که از سوی پکن جایی برای سازش وجود دارد، اعلام کرد: اظهارات واشنگتن درباره تایوان غیرمسئولانه است. آمریکا چندین اقدام تحریک آمیز در دریای جنوبی چین انجام داده و پکن قاطعانه به چنین اقداماتی پاسخ خواهد داد.

یک فروند ناو جنگی آمریکا بار دیگر روز سه شنبه از تنگه حساس تایوان عبور کرد، اقدامی که ارتش آمریکا مدعی است یک فعالیت معمولی بوده است اما در عین حال این موضوع همیشه باعث خشم چین می شود و دولت چین معتقد است که واشنگتن برای افزایش تنش های منطقه ای تلاش می کند.

سخنگوی ارتش چین در پاسخ به این اقدام واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش همه گام‌های لازم را برای مقابله با تهدید‌ها و اقدامات تحریک آمیز برخواهد داشت و از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود محافظت خواهد کرد.

آمریکا مانند اکثر کشورهای دیگر روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد اما مهمترین حامی بین المللی و تامین کننده تسلیحاتی آن محسوب می شود.

روز گذشته، دولت آمریکا ده‌ها شرکت چینی را به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی و سیاست خارجی در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد و به کمک آن‌ها در توسعه تلاش‌های محاسباتی کوانتومی ارتش چین اشاره کرد.

این اقدام جدید آمریکا در خصوص شرکت‌های چینی در بحبوحه تشدید تنش‌های بین پکن و واشنگتن بر سر تایوان و مسائل تجاری صورت گرفته است. مجموعا ۲۷ نهاد جدید به این فهرست از کشور‌های چین، ژاپن، پاکستان و سنگاپور افزوده شدند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا