پیروزی احزاب نزدیک به مادورو در انتخابات ونزوئلا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرآیند انتخابات فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها که صبح یکشنبه در بیش از ۱۴ هزار مرکز اخذ رای در ونزوئلا آغاز شده بود به پایان رسید و نتایج اولیه غیررسمی از پیروزی جبهه حامی دولت ونزوئلا حکایت دارد. بر این اساس، نزدیک به ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند ونزوئلایی واجد شرایط

کد خبر : 8915
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 5:06
پیروزی احزاب نزدیک به مادورو در انتخابات ونزوئلا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرآیند انتخابات فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها که صبح یکشنبه در بیش از ۱۴ هزار مرکز اخذ رای در ونزوئلا آغاز شده بود به پایان رسید و نتایج اولیه غیررسمی از پیروزی جبهه حامی دولت ونزوئلا حکایت دارد.

بر این اساس، نزدیک به ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند ونزوئلایی واجد شرایط رای بودند که از این تعداد حدود ۸ میلیون و ۱۵۲ هزار نفر در پای صندوق‌های رای حاضر شدند که این میزان نشان دهنده مشارکت ۴۲ درصدِ کل واجدان است.

این انتخابات با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد. روند انتخاباتی که ۱۸ ساعت به طول انجامید در کمال آرامش سپری شد. ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا تصریح کرد: برای اینکه خودمان در تعیین سرنوشت ونزوئلا سهیم باشیم و در تقابل با مداخله جویی خارجی رای دادم. خوشحالم از اینکه به عنوان یک شهروند در روند دموکراتیک کشورم سهیم هستم.

حدود نیمه شب بود که رئیس شورای انتخابات ملی، نخستین اخبار از نتایج انتخابات را اعلام کرد. جبهه انقلابی در ۲۰ ایالت از ۲۳ ایالت کشور و نیز در پایتخت پیروز شد. نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت: ما شاهد نتیجه‌ای هستیم که از تلاش‌ها به دست آمد. از ۲۴ مقام فدرالی که وجود دارد، ۲۱ مورد آن در اختیار قطب بزرگ میهن قرار گرفت. نمایندگان اپوزیسیون، کم‌کم نتایج و پیروزی چاویسم را به رسمیت شناختند. صلح پیروز شد. پس از برگزاری این انتخابات که در امنیت کامل سپری شد، دوران جدیدی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود