پیشروی یمنی‌ها در آزادسازی مناطق استان مأرب

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، منابع میدانی و شاهدان عینی اعلام کردند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌های خود در استان مأرب توانستند دو منطقه «شقه می» و «عرق می» در جنوب این استان را آزاد کنند. روزنامه الاخبار لبنان نیز در خصوص پیشتازی‌های نیرو‌های یمنی نوشت: حملات هوایی مکرر

کد خبر : 8329
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 15:02
پیشروی یمنی‌ها در آزادسازی مناطق استان مأرب

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، منابع میدانی و شاهدان عینی اعلام کردند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌های خود در استان مأرب توانستند دو منطقه «شقه می» و «عرق می» در جنوب این استان را آزاد کنند.

روزنامه الاخبار لبنان نیز در خصوص پیشتازی‌های نیرو‌های یمنی نوشت: حملات هوایی مکرر و شدید ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان به نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن باعث نشده است آنان از هدف خود دست بردارند درمقابل عناصر وابسته به این ائتلاف و «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن از مقابله با ارتش یمن فرار و عقب‌نشینی می‌کنند.

براساس گزارش الاخبار نیرو‌های یمنی توانسته‌اند با دور زدن زمین‌های باز و ناهموار درگیری را کنترل کرده و مسیری را باز کنند که تا استانداری مأرب تنها پنج کیلومتر فاصله دارد. همچنین در نبرد‌های اخیر، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به اشکال مختلفی توانستند عملیات انجام داده و با غافلگیری و استتار،  روند درگیری‌ها را تغییر دهند.

این روزنامه با اشاره به ویدئو‌های منتشر شده از سوی ارش یمن نوشت: تصاویر و فیلم‌های منتشر شده به خوبی نشان می‌دهد که ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شده‌اند در قسمت جنوبی به پیشرفت خوبی دست پیدا کنند و همچنین نظامیان وابسته به منصور هادی نیز تلفات زیادی را در این نبرد متحمل شده‌اند.

بر اساس اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد عربستان به دنبال ترک کردن این منطقه است و قصد دارد سکان فرماندهی نیرو‌های باقی‌مانده در این استان را به عناصر وفادار به منصور هادی بسپارد. همچنین ریاض به دنبال بازگرداندن پای امارات به مأرب است تا از آزادسازی آن به دست ارتش یمن جلوگیری کند. با این حال استان مأرب در محاصره نیرو‌های یمنی است و آن‌ها در موقعیت‌های خوبی مستقر شدند.

صبح امروز نیز علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن ادعا‌های عربستان مبنی بر وارد آمدن خسارات سنگین جانی به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در نبرد مأرب، تبلیغی دروغین خواند و اعلام کرد وجب به وجب خاک یمن باید پس گرفته شود.

نزدیک به هفت سال است که ائتلافی متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت آمریکا و انگلیس به یمن حمله کرده و علاوه بر حملات نظامی گسترده علیه مردم این کشور آنان را تحت شدیدترین محاصره‌های اقتصادی قرار داده‌اند که منجر به بحران‌های انسانی فجیعی شده است، در این میان ارتش و کمیته‌های مردمی به مقابله با این متجاوزارن پرداخته و توانستند در عرصه جنگ پیروزی‌های قابل توجهی به دست بیاورند. درحال حاضر نیز مردم و قبایل استان مأرب نیز به صف ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور پیوسته و خواهان اخراج ائتلاف از سرزمین‌های خود هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود