پیش نویس تحریم های هوایی اتحادیه اروپا در پی بروز بحران مهاجرتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، اتحادیه اروپا در تلاش برای مقابله با بحران پناهجویان و به دنبال آن بی‌ثبات شدن این اتحادیه، پیش‌نویس قانونی را ارائه کرد که خطوط‌هوایی بیشتری را در لیست سیاه قرار می‌دهد. البته پیش‌نویس این قانون به طور خاص نامی از «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، نبرده است.

کد خبر : 9013
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 0:03
پیش نویس تحریم های هوایی اتحادیه اروپا در پی بروز بحران مهاجرتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، اتحادیه اروپا در تلاش برای مقابله با بحران پناهجویان و به دنبال آن بی‌ثبات شدن این اتحادیه، پیش‌نویس قانونی را ارائه کرد که خطوط‌هوایی بیشتری را در لیست سیاه قرار می‌دهد.

البته پیش‌نویس این قانون به طور خاص نامی از «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، نبرده است. طبق این پیش نویس، ممکن است خطوط و اپراتور‌های هوایی از پرواز و فرود در فرودگاه‌های اتحادیه اروپا، حتی برای سوخت‌گیری نیز منع شوند و این مسئله صرف‌نظر از آنکه آن‌ها در بی‌ثباتی کنونی و بحران پناهجویان نقش داشتند، صورت می‌گیرد.

پیشتر رسانه های خبری اعلام کرده بودند اتحادیه اروپا به تازگی با تمدید تحریم‌ها علیه بلاروس موافقت کرده است، اما تنها می‌تواند شرکت‌های بلاروسی را ذیل آن تحریم کند و امکان قراردادن خطوط هوایی در لیست سیاه را نداشت.

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در این باره گفت: «این اقدام در مقابله با وضعیت بی‌سابقه کنونی مورد نیاز است. لوکاشنکو در حال حاضر بلیط‌هایی یک‌طرفه از مینسک به کشور‌های اتحادیه اروپا را به قیمت بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار یورو می‌فروشد. ما باید با این خطوط هوایی برخورد کنیم که به طور ناخواسته وارد اقدامات بی‌ثبات کننده برای اتحادیه اروپا شده‌اند.»

پیش از این منابع خبری اعلام کردند که اتحادیه اروپا با وضع تحریم‌های جدید علیه بلاروس به دلیل بحران مرزی به وجود آمده در مرز لهستان و بلاروس موافقت کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز گفته است این تصمیم که ازسوی ۲۷ وزیر خارجه اتحادیه اروپا اتخاذ شد، نمایانگر عزم این اتحادیه برای ایستادن در برابر استفاده ابزاری از مهاجران برای اهداف سیاسی است.

در ماه اکتبر، بلاروس توافقنامه با اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورد. در مقابل، اتحادیه اروپا دولت بلاروس را به استفاده ابزاری از مهاجران غیرقانونی و تلاش برای بی‌ثبات کردن اتحادیه اروپا با فرستادن مهاجران به مرز‌های کشور‌های اتحادیه اروپا – لهستان، لیتوانی و لتونی متهم کرد.

بحران مهاجران در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) در مرز بلاروس با “لهستان، لیتوانی و لتونی” جایی که مهاجران از ابتدای سال ۲۰۲۱ به آن‌جا هجوم آورده‌اند، به طرز چشمگیری تشدید شد. از آن زمان چندین هزار نفر از خاک بلاروس به مرز لهستان آمدند و منطقه مرزی را ترک نمی‌کنند و برخی از آن‌ها سعی کردند با عبور از حصار سیم خاردار به لهستان وارد شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود