چگونه خرید دوچرخه اقتصادی داشته باشیم؟

آیا به دنبال خرید دوچرخه با قیمتی مناسب هستید و می‌خواهید تا با صرف هزینه‌ای اقتصادی یک دوچرخه کاربردی داشته باشید؟ واقعیت امر این است که خرید دوچرخه می‌تواند بسیار سخت باشد؛ چرا که تنوع دوچرخه‌ها در حال حاضر بسیار زیاد است. به‌طوری‌که انتخاب‌های ما می‌توانند بی‌پایان به نظر برسند، اما نگران نباشید؛ چرا که

کد خبر : 148120
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 می 2023 - 11:29
چگونه خرید دوچرخه اقتصادی داشته باشیم؟

آیا به دنبال خرید دوچرخه با قیمتی مناسب هستید و می‌خواهید تا با صرف هزینه‌ای اقتصادی یک دوچرخه کاربردی داشته باشید؟ واقعیت امر این است که خرید دوچرخه می‌تواند بسیار سخت باشد؛ چرا که تنوع دوچرخه‌ها در حال حاضر بسیار زیاد است. به‌طوری‌که انتخاب‌های ما می‌توانند بی‌پایان به نظر برسند، اما نگران نباشید؛ چرا که هر مشکلی راه‌حلی دارد. ما در این مقاله تصمیم داریم تا به شما کمک کنیم یک دوچرخه قیمت مناسب اقتصادی و باکیفیت را خریداری کنید و بهترین استفاده را از آن ببرید.

نکات مهم در خرید دوچرخه قیمت مناسب

اولین نکته‌ای که در زمان خرید یک دوچرخه جدید با قیمت مناسب باید به آن توجه کنید، این است که تا ۶ ماه هوس ارتقای دوچرخه خود را نداشته باشید. با مشکل مواجه نشود، نیاز به امکانات جانبی متعدد نداشته و کارایی لازم را در اختیارتان قرار دهد. از طرف دیگر قیمت مناسب یک دوچرخه برای افراد مختلف نسبی است و تفاوت دارد. بر همین اساس فرقی نمی‌کند که بودجه‌ای که شما در نظر گرفته‌اید، زیاد باشد یا کم، شما می‌توانید با رعایت برخی از نکات سودآوری را که با پول خود به دست می‌آورید را به حداکثر میزان ممکن برسانید. این نکات را می‌توان موارد زیر عنوان کرد:

 

خرید دوچرخه

خرید دوچرخه

 

 بدانید که نحوه عملکرد دوچرخه چگونه است.

چگونه بفهمیم که دوچرخه ما در چند ماه آینده نیاز به ارتقای ندارد؟ مهم‌ترین عاملی که باید بررسی کنیم این است که دوچرخه متناسب با نوع سواری باشد که می‌خواهیم آن را به انجام رسانیم. اگر تصمیم دارید تا با خرید دوچرخه مسیر منزل تا محل کار خود را طی کنید و در تمامی شرایط آب‌وهوایی عملکرد مناسبی داشته باشید، لازم است که از دوچرخه‌های مناسب این کار یعنی انواع هیبریدی کمک بگیرید. این دوچرخه‌ها لاستیک‌های پهن‌تری دارند و به سبب برخورداری از گلگیرها، دنده و سیستم ترمز مناسب بهترین دوچرخه برای این هدف شما به شمار می‌روند.

در مقابل اگر تصمیم به شرکت در مسابقه گرفته‌اید، باید مطمئن شوید دوچرخه‌ای را که انتخاب کرده‌اید از هندسه مناسب برای عبور و فرماندهی سریع در جاده و پیست‌های سواری برخوردار باشد. به‌این‌ترتیب در چند ماه آینده به‌هیچ‌وجه پشیمان نخواهید شد.

بر روی فریم تمرکز کنید.

هیچ‌گاه تأثیر فریم را بر کیفیت دوچرخه‌سواری دست‌کم نگیرید. نکته جالب در مورد دوچرخه‌ها آن است که شما می‌توانید یک دوچرخه معمولی را خریده و با بهبود آن در طی زمان آن را به دوچرخه رؤیایی خود تبدیل کنید. اما این عمل صرفاً زمانی اتفاق می‌افتد که پایه بدنه و فریم دوچرخه از کیفیت کافی برخوردار باشد.

درصورتی‌که فریم آسیب ببیند یا با مشکل مواجه شود، باید به دنبال خرید یک فریم به‌تنهایی باشید که البته به طور شگفت‌آوری گران است. از طرف دیگر اگر بخواهید در طی زمان فریم خود را ارتقا دهید، ممکن است که متوجه شوید بسیاری از اجزایی که از قبل بر روی دوچرخه شما نصب بوده‌اند، با یکدیگر سازگار نیستند و لازم است تا آنها را تعویض کنید. بر همین اساس ابتدا به دنبال دوچرخه‌ای باشید که فریم خوبی داشته باشد، طراحی، جنس و ساختار آن متناسب با هدف شما بوده و در طی زمان کارایی لازم را در اختیارتان قرار دهد.

آلومینیوم خوب بهتر از کربن ارزان است!

در وهله نخست تنها نوع فریم را در نظر نگیرید، بلکه کیفیت آن را نیز بررسی کنید. درست است یک دوچرخه با بدنه کربن می‌تواند بسیار سبک باشد، آیرودینامیکی تر بوده و ارتشاعات را به‌خوبی خنثی کند. اما این ویژگی‌ها تنها به دلیل خواص کربن محقق نمی‌شود، بلکه در طی یک تحقیق و توسعه گسترده و طی‌شدن فرایند تولید پیچیده است که یک فریم کربن عالی به وجود می‌آید.

پس اگر با دوچرخه کربنی مواجه شدید که قیمت پایینی داشت، باید بدانید که به طور استاندارد ساخته نشده و هیچ‌یک از مزایای فریم کربنی را از جمله کاهش وزن و کیفیت بالای سواری را به همراه ندارد. در مقابل آلومینیوم ماده ارزان‌تری است که می‌توانید با تخصیص همان قیمت دوچرخه مناسب‌تر و روان‌تری را خریداری کنید. این نکته دررابطه‌با فریم‌های آهنی نیز صدق می‌کند که درنتیجه علاوه بر وزن و راحتی، لازم است تا تحمل بدنه دوچرخه را نیز در نظر بگیرید.

برندهای”داخلی” را بررسی کنید.

درست است که با خرید دوچرخه از برندهای بزرگ جهانی همچون Giant، Specialized یا Cannondale می‌توان مطمئن شد که یک دوچرخه باکیفیت و مناسب در اختیار داریم. اما واقعیت امر این است که سهم زیادی از قیمت این دوچرخه‌ها به علت شهرت بالای آنها است. در واقع قیمت دوچرخه در این زمان بیشتر به هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی آنها اختصاص پیدا می‌کند. در مقابل شما می‌توانید از دوچرخه‌هایی از برندهای داخلی استفاده کنید که از نظر کاربردی متوسط بوده و مطابق با استانداردهای جهانی باشند، اما بدون قیمت افزوده نام تجاری بتوان آن‌ها را خریداری کرد.

از جمله مارک‌های دوچرخه خوب و باکیفیت در داخل کشور را می‌توانیم برندهای اوکی، اورلورد، راش، ترنیکس، راکی و… عنوان کنیم.

منتظر زمان فروش باشید.

لازم نیست تا کتاب‌های مدیریتی یا اقتصادی را خوانده باشید تا بدانید که در زمان فروش و عرضه محصولات جدید می‌توان محصولات قدیمی‌تر شرکت‌ها را با قیمتی مناسب‌تر خریداری کرد. این ترفند قدیمی دررابطه‌با خرید تمامی محصولات صدق می‌کند. ازاین‌جهت زمانی که یک برند دوچرخه‌سازی از محصول جدید خود رونمایی می‌کند، به احتمال زیاد قیمت دوچرخه قدیمی آن حتی در نسخه‌ای مشابه کاهش قیمت خواهد داشت.

اگر نمی‌توانید برای فصل فروش منتظر بمانید، بهتر است تا به بررسی وب‌سایت‌های و فروشگاه‌های آنلاین بپردازید. اغلب اوقات این فروشگاه‌ها با ارائه کدهای تخفیف و یا فروش ویژه به شما کمک می‌کنند تا در بودجه و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده باشید. اکثر فروشگاه‌های بزرگ برای خریدهای اول تخفیفات ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند.

 

 

سایز مناسب دوچرخه را انتخاب کنید.

مهم نیست که دوچرخه‌ای که خریداری کرده‌اید چقدر زیبا است، قیمت بالایی دارد و یا امکانات و تجهیزات جدید و پیشرفته در آن به‌کاررفته است. درصورتی‌که سایز دوچرخه متناسب با آناتومی بدن شما نباشد، در حین سواری با آن احساس وحشتناکی خواهید داشت. اغلب افراد در زمان خرید دوچرخه مخصوصاً در فروشگاه‌های حضوری به علت تنوع پایین محصولات مجبور می‌شوند تا دررابطه‌با تناسب قد و آناتومی بدن خود با دوچرخه‌های موجود سازش کنند. البته همین عامل باعث می‌شود تا در طی زمان علاقه خود را به دوچرخه‌سواری از دست بدهند؛ چراکه کاربرد لازم را برای آنها ندارد.

پس در کنار بررسی قیمت دوچرخه دقت کنید که موقعیت بدن شما به‌خوبی بر روی آن قرار گرفته باشد. درصورتی‌که این عامل به‌درستی تنظیم نشود، می‌تواند سبب آسیب‌هایی همچون زانودرد، درد مچ دست، کمردرد، درد گردن و… شود.

با عملکرد دنده‌ها آشنا شوید.

واقعیت امر این است که ذهن ما به راحتی دست‌کاری شده و تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. بسیاری از فروشندگان در زمان ارائه دوچرخه‌ها با بیان اینکه این دوچرخه تعداد دنده زیادی دارد و دامنه‌های سرعتی بیشتری را در اختیارمان قرار می‌دهند، این ذهنیت را برای ما به وجود می‌آورند که هرچه تعداد دنده بیشتر باشد، پس دوچرخه‌سواری با آن نیز آسان‌تر است، درصورتی‌که اصلاً چنین نیست!

در زمان خرید دوچرخه باید توجه کنید که تعداد دنده متناسب با نیاز شما باشد. درست است که یک یا دو دنده اضافی می‌تواند مزیت به شمار برود؛ به این معنا که دنده‌های نزدیک‌تری به هم داشته، از جهش بین دنده‌ای کمتری برخوردار باشیم و با پرش کمتری در زمان حرکت مواجه شویم. اما این عامل مخصوصاً در دوچرخه‌سواری به‌صورت شهری، آماتور و روزانه چندان تأثیرگذار نخواهد بود.

شما می‌توانید از دوچرخه‌هایی با دنده‌های پایین‌تر کمک بگیرید و بخش بیشتر بودجه خود را برای به‌دست‌آوردن یک مجموعه با چرخ‌های بهتر اختصاص دهید؛ چرا که این عامل می‌تواند تأثیر بسیار بیشتری بر سواری شما داشته باشد و تجربه‌ای دلپذیرتر را در اختیارتان قرار دهد.

برای لوازم جانبی دوچرخه پول ذخیره کنید.

اگر میزان بودجه محدودی را برای خرید دوچرخه در نظر گرفته‌اید، بهتر است تا کمی نیز برای لوازم جانبی آن کنار بگذارید. همان قدر که خود دوچرخه می‌تواند احساسی دلپذیر را در اختیارمان قرار دهد، برخورداری از کیت لوازم شخصی دوچرخه، کلاه ایمنی، ست شورت مخصوص دوچرخه‌سواری، قمقمه چراغ، بوق، کلیدهای آلن، کیت تعمیر پنچر، اهرم‌های لاستیک، پمپ و لوله‌های داخلی زاپاس نیز از جمله لوازم ضروری هستند که می‌توانند تجربه خوبی را برایمان ایجاد کنند. باتوجه‌به به این نکات، بهتر است تا حداقل چند گرم‌کننده دست و پا به همراهی کت بارانی تهیه کنید تا بتوانید در شرایط پیش رو دوچرخه‌سواری راحت داشته و در درازمدت در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

نحوه خرید دوچرخه قیمت مناسب

درصورتی‌که به دنبال یک روش ساده و کاربردی برای خرید دوچرخه هستید، پیشنهاد ما به شما این است که به فروشگاه اینترنتی معتبر آریا چرخ مراجعه کنید. این فروشگاه سال‌هاست که در زمینة واردات، فروش و عرضه انواع دوچرخه بچگانه و بزرگسال فعالیت می‌کند و دوچرخه‌های گران‌قیمت و قیمت مناسب را در انواع مختلف شهری، کوهستانی، حرفه‌ای و کورسی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه با استفاده از ابزارهای موجود در آن دوچرخه‌های متناسب با بودجه در نظر گرفته شده خود را مشاهده کرده و مشخصات آنها را مطالعه نمایید.

با خرید دوچرخه از این فروشگاه می‌توانید مطمئن باشید که بالاترین کیفیت را به همراه ضمانت اصالت کالا و بهترین خدمات پس از فروش در اختیار خواهید داشت. اگر قیمت دوچرخه برایتان اهمیت زیادی دارد، اصلی‌ترین ویژگی و مزیت فروشگاه آریا چرخ آن است که هموار جشنواره‌های متعددی را در نظر گرفته و تخفیفات عالی را بر روی محصولات خود اعمال می‌کند. به‌طوری‌که می‌توانید محصول موردنظر خود را با قیمت بسیار متناسب‌تر از این فروشگاه خریداری کنید. همچنین اگر به دنبال خرید لوازم جانبی دوچرخه نیز هستید، می‌توانید تمام آن‌ها را به‌صورت یکجا و در کنار هم سفارش دهید و با مشورت با مشاوران این مرکز بهترین مدل‌ها را در کنار یکدیگر تهیه کنید.

برچسب ها :

ناموجود