کارت کپچر چیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این روزها با پیشرفت تکنولوژی و ارائه بازی‌های مختلف، کارت کپچرها بیش از پیش طرفدار بسیاری بیشتری را به خود جذب کرده اند. افرادی که عاشق بازی هستند و در واقع می‌توان گفت گیمرهای حرفه‌ای هستند، دوست دارند بازی خود را هنگام گیم پلی ضبط کرده و با دیگر افراد به اشتراک بگذارند و اینکار با کارت کپچر امکان پذیر است. کارت کپچرها سیگنال‌هایی که توسط کنسول‌های بازی PS۴، Xbox، دوربین فیلم برداری، دستگاه پخش DVD و … ایجاد می‌شود را به فرمت دیجیتال تبدیل می‌کنند که بتوان آن‌ها را براحتی در اینترنت و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشت. با کارت کپچر می‌توانید بازی‌هایی که به آن علاقه دارید را کپچر و ذخیره کنید.

کارت کپچر چه کاری انجام می‌دهد؟

کارت‌های گیم کپچر، منبع اولیه گیم پلی را می‌گیرند و آن را به زبانی تبدیل می‌کنند که پخش کننده ویدیو، مانند YouTube یا Twitch، آن را درک کند. کارت‌های کپچر خود داده‌ها را رمزگذاری (encode) نمی‌کنند، اما انتقال آنها را از یک طرف (رایانه) به سر دیگر (پخش کننده ویدئو) تسهیل می‌کنند.

کارت کپچر چیست؟

دومین کاری که می‌توانید با کارت کپچرها انجام دهید ویدئو استریمینگ و لایو استریم است و از کاربردهای مهم یک کپچر کارت بحساب می‌آید. برای به اشتراک گذاشتن کلاس‌های آنلاین، سمینارها، بازی‌های رایانه‌ای و … از طریق اینترنت، به یک کارت کپچر نیاز دارید.

با نادر کامپیوتر همراه باشید. چگونه می‌توانیم متوجه شویم که آیا یک کارت کپچر با نیازهای سیستم ما سازگار است یا خیر. بهترین کارت‌های کپچر، اما نه همه آنها، با دستگاه‌های زیر سازگار هستند:

کنسول‌های بازی‌های ویدئویی نسل فعلی Nintendo Switch ، PlayStation ۴ ، Xbox One

رایانه‌های شخصی، برخی از مک‌ها

اکثر دوربین‌های دارای خروجی HDMI

مهمترین چیزی که باید در یک دستگاه به دنبال آن باشید، خروجی HDMI است که بتوانید از کارت کپچر نیز براحتی استفاده نمایید. هدف از کارت کپچر گرفتن یک ویدئو از یک دستگاه و انتقال آن از طریق کابل HDMI به دستگاه دیگر است تا بتوان آن را برای پخش یا استریم رمزگذاری (encode) کرد. موارد مورد نیازی که هنگام استفاده از کپچر کارت به آن نیاز دارید شامل:

یک دستگاه اولیه با خروجی HDMI و کابل HDMI

کارت کپچر سازگار با رابط (USB ، PCI e) دستگاه مد نظرتان و یک کابل HDMI دیگر

تلویزیون یا مانیتور

رایانه‌ای برای رمزگذاری (encoding)

نرم افزار کارت کپچر

انواع کارت کپچر ها:

کارت کپچرها معمولاً بصورت اکسترنال و اینترنال در مدل‌های آنالوگ و دیجیتال یا حتی ترکیبی از هر دو تولید می‌شوند و اما تفاوت‌های مدل‌های آنالوگ و دیجیتال در چیست؟ کارت کپچرهای آنالوگ عموماً دارای:

ورودی تصویر Composite (کاربرد بیشتری دارد)

ووردی تصویر S-Video

ورودی تصویر Component

ورودی Line-in

صدای استریوی RCA

کارت کپچر چیست؟

کارت کپچرهای دیجیتال با توجه به مدلی که دارند دارای:

ورودی فایروایر یا همان ۱۳۹۴

ورودی HDMI

ورودی HD-SDI

و برخی از آنها دارای دو پورت HDMI و SDI هستند.

در این مطلب سعی شد در ابتدا کارت کپچر معرفی گردد و سپس کاربردهای آن بررسی شود. کارت کپچر اکسترنال و اینترنال در مدل‌های آنالوگ و دیجیتال تولید می‌شوند و هر فرد با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده می‌کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا