کاهش بهای نفت خام و بیت کوین در بازار جهانی/ طلا گران شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش امیدها برای افزایش عرضه نفت خام به بازار، بهای نفت بار دیگر شاهد روند نزولی بود. 

بر این اساس، نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۰.۶۶ درصد کاهش به ۸۰ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت دریای شمال هم با ۰.۵ درصد کاهش، ۸۲ دلار و ۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در مقابل، اما بازار طلا شاهد روند افزایشی بود. طلای ۲۴ عیار با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۸۵۴ دلار در هر اونس رسید که در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح خود در ۵ ماهه اخیر یعنی ۱۸۷۶.۹ دلار است.

در بازار ارزهای دیجیتال نیز بیت کوین اندکی کاهش داشت و در قیمت ۶۰۲۴۰ دلار به ثبات رسید. 

ارزش دلار آمریکا نیز امروز در بازار‌های جهانی در قبال ین تقویت شد و به بالاتری حد خود در چهار سال و نیم گذشته رسید. دلار در نخستین ساعات معاملات در بازار‌های آسیایی به بالاترین سطح خود یعنی ۱۱۴.۹۷ ین رسید در حالی که ارزش هر یورو در قبال دلار آمریکا به میزان ۱.۱۳۲۰ دلار رسید که این میزان کمترین رقم در ۱۶ ماه گذشته است.

جو بایدن این روز‌ها به شدت در تلاش است که قیمت نفت خام و فرآورده‌های سوختی را از هر راه ممکن کاهش دهد. پس از آن که فشار آمریکا به کشور‌های بزرگ نفتی برای افزایش تولید بی پاسخ ماند حالا تحلیلگران می‌گویند ممکن است در روز‌های آینده آمریکا ذخایر نفت استراتژیک خود را آزاد کند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا