کاهش چشمگیر محبوبیت بایدن در میان مردم آمریکا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت یک سال از ورود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید، رسانه های آمریکایی در نظرسنجی‌های متفاوت عملکرد او را  محک زده و آن را در معرض دید مردم قرار دادند. خالی بودن فروشگاه‌ها و کمبود مواد غذایی خبر از وضعیت بد اقتصادی در آمریکا می‌دهد. علاوه

کد خبر : 9122
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 18:05
کاهش چشمگیر محبوبیت بایدن در میان مردم آمریکا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت یک سال از ورود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید، رسانه های آمریکایی در نظرسنجی‌های متفاوت عملکرد او را  محک زده و آن را در معرض دید مردم قرار دادند.

خالی بودن فروشگاه‌ها و کمبود مواد غذایی خبر از وضعیت بد اقتصادی در آمریکا می‌دهد. علاوه بر این بالا رفتن نرخ تورم در این کشور هم موجب شده محبوبیت بایدن روز به روز کاهش یابد. بسیاری از نمایندگان آمریکا معتقدند نه بایدن و نه گروهی که با او کار می‌کنند درک درستی از اقتصاد ندارند.

وضعیت کرونا و سوء مدیریت رئیس جمهور آمریکا هم این کشور را با آمار بالای فوتی‌ها و تعداد بالای مبتلایان رو به رو کرده به طوری که همچنان نام آمریکا در صدر آمار کرونا در جهان است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا می‌گوید خروج آمریکا از افغانستان نشان داد بایدن در سیاست خارجی هم شکست خورده و ضعیف عمل کرده است چرا که او با این کار موجب شد مردم ما احساس حقارت کنند.

نظرسنجی‌ها نشان داد علاوه بر این‌ها وضعیت جسمانی بایدن نیز سبب شده که بیش از نیمی از مردم آمریکا او را لایق ادامه سمت ریاست جمهوری ندانند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی‌ها، مهمترین مسئله برای مردم آمریکا تورم فعلی این کشور با ۳۹ درصد، دستمزد‌ها ۱۸ درصد، کمبود نیروی کار ۱۱ درصد و قیمت سوخت و بیکاری ۹ درصد بوده است.

۵۳ درصد از آمریکایی‌ها بایدن را در مدیریت اقتصادی موفق می‌دانند و تنها ۴۲ درصد از آن‌ها معتقدند جایگاه ریاست جمهوری مناسب اوست.

در ماه آوریل محبوبیت بایدن در اداره امور اقتصادی و مالی ۲ درصد از نظرسنجی فعلی بالاتر بود که این نشان می‌دهد با گذشت زمان رئیس جمهور آمریکا در حال از دست دادن قابل توجه محبوبیت خود است.

این در حالی است که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید از آمادگی بایدن برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ خبر داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود